{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلو ابراهیم و فرشتگان، اثر رامبراند زیر چکش حراج

تابلو ابراهیم و فرشتگان، اثر رامبراند زیر چکش حراج
کدخبر : 2113
خبرنگار:

کمتر از یک هفته پس از اعلام حراج یک تابلوی نقاشی اثر بوتیچلی، خانه حراج ساتبیز از حراج یک تابلوی نادر از رامبراند خبر داد.

هنرام‌روز: تابلوی «ابراهیم و فرشتگان» یک صحنه از کتاب مقدس است که در سال (۱۴۶۴) کشیده شده. قیمت تخمینی این نقاشی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار برآورد شده و این نقاشی با ضمانت به فروش می‌رسد.

طبق گفته‌های ساتبیز، ابراهیم و فرشتگان فقط یک بار در حراج سال ۱۸۴۸، عرضه شده بود؛ که آن زمان به قیمت ۶۴ پوند فروخته شد (معادل حدود ۸۲۰۰ دلار امروز). رکورد کنونی رامبراند در حراج ۳۳.۲ میلیون دلار برای پرتره مردی با اسلحه (۱۶۵۸) است که در سال ۲۰۰۹ در خانه حراج کریستیز به فروش رسید.

ابراهیم و فرشتگان با توجه به نادر بودنش، محور اصلی نمایشی در مجموعه فریک بود که به تصاویر رامبراند از ابراهیم از کتاب پیدایش اختصاص داشت و عنوان آن "برخورد الهی: ابراهیم و فرشتگان" نام داشت.  این اثر در آن زمان به عنوان امانت از "یک مجموعه خصوصی" گرفته شده بود.

گفته شده که برای اولین بار طی یک دهه گذشته این اثر در ملا عام دیده می‌شود.  

بر اساس بیانیه ساتبیز از مجموع ۱۳۶ نقاشی کتاب مقدس و ۲۶ اثر عهد عتیق که رامبراند نقاشی کرده، تنها ۵ اثر در دست مجموعه‌داران خصوصی باقی مانده و بیشتر آنها در موزه‌های مشهور نگه‌داری می‌شوند.

یکی از خصیصه‌های نادر برای این نقاشی با این قدمت، زنجیره مالکیت تقریباً ناگسستنی آن است. این ماجرا به معامله‌ای در آمستردام در سال ۱۶۴۷ بین مارتین ون دن بروک و اندریس آکرلسلو برمی‌گردد. پس از آن از مجموعه‌های قابل توجهی عبور کرد، از جمله مجموعه شاگردان رامبراند، فردیناند بول، بازرگان قرن هفدهم و شهردار آمستردام و نقاش آمریکایی بنجامین وست. همچنین در اواسط قرن نوزدهم از مجموعه سر توماس بارینگ و مجموعه Pannwitz در هیمستد نیز سر در آورد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها