{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تماشایی ترین نمایشگاه موزه سمپربو درسدن با آثار یوهانس ورمیر

تماشایی ترین نمایشگاه موزه سمپربو درسدن با آثار یوهانس ورمیر
کدخبر : 2316
خبرنگار:

سال اینده موزه سمپربو شهر درسدن در آلمان میزبان نمایش ده تابلوی یوهانس ورمیر خواهد بود. موزه سمپربو درباره این نمایشگاه می‌گوید که یکی از تماشایی ترین نمایشگاه‌ها در تاریخ موزه خواهد بود. از آثاراین نمایشگاه می‌توان به تابلوی دختر در حال نامه خواندن (که متعلق به موزه ملی هلند است) و دختری در حال نامه خواندن در کنار پنجره باز (با کوپیدو مخفی) که به تازگی مرمت آن تکمیل شده اشاره کرد. این موزه علاوه بر آثار ورمیر آثاری از دیگر هنرمندان نقاش هلند را از تاریخ ۱۹ مارس تا ۲۷ ژودن سال آینده نمایش می‌دهد.

هنرام‌روز:

SKD__Vermeer06-1024x683

ماجرای تابلوی دختری در حال نامه خواندن در کنار پنجره و کوپیدو مخفی شده در آن چیست؟

دختری در حال نامه خواندندر کنار پنجره اثر ورمیر در سال ۱۶۵۷ خلق شده و یکی از ۳۵ اثری است که قطعا متعلق به یوهانس ورمیر است و به مجموعه موزه درسدن تعلق دارد. این تابلو در سال ۱۷۴۲ به موزه درسدن هدیه داده شد. در آن زمان ورمیر هنرمندی ناشناخته بود و اکثر اثارش را به رامبراند نسبت می‌دادند. بنابراین احتمال می‌رود کسانی که قصد به هدیه دادن این تابلو داشتند فکر می‌کنند که این تابلو با وجود کوپید به  نقاشی‌های رامبراند شباهتی ندارد و روی آن را می‌پوشانند. این تابلو در سال ۱۹۷۹ مورد آزمایش اشعه ایکس قرار گرفت و مشخص شد که یک کوپیدو در قسمت بالا سمت راست آن وجود دارد که با رنگ پوشانده شده‌است. تا مدت‌ها تصور می‌شد خود نقاش این قسمت از تابلو را پوشانده است تا اینکه آزمایشات نشان دادند قدمت رنگ روی کوپیدو به بعد از مرگ ورمیر می‌رسد. این اثر هنری سال گذشته و در حالی که کارشناسان مشغول به مرمت آن و بیرون آوردن نقش کوپیدو بودند در موزه درسدن به نمایش درآمد. برداشتن رنگ روی این کوپید حدود یکسال زمان برد.

image (2)

پیدا شدن این کوپیدو در این تابلو هم زیبایی و هم معنای آن را تغییر می‌داد و می‌تواند به این معنی باشد که دختر در حال خواندن نامه‌ای عاشقانه است و ویژگی‌های نوری شگفت انگیزی در این تابلو آشکار شده‌است.

amsterdam_briefleserin_in_blau_sk_c_251

تابلوی دختری در حال خواندن نامه

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها