{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رکوردی جدید برای قیمت آثار ژرژ دلاتور ثبت شد

رکوردی جدید برای قیمت آثار ژرژ دلاتور ثبت شد
کدخبر : 2358
خبرنگار:

تابلوی قرن هفدهمی دختری در حال دمیدن به منقل اثر ژرژدلاتور نقاش باروک فرانسوی به قیمت ۴.۳ میلیون یورو در حراج Lempertz المان به فروش رسید.

هنرام‌روز: این تابلو که توسط دلاتور و در اواخر عمرش نقاشی شد اخرین بار در سال ۱۹۷۵ در مزایده خانه حراج کریستیز به قیمت ۱۷۸۵۰ یورو توسط هنریش بیشوف صاحب هواپیمایی المان خریداری شد.

ژرژدلاتور شخصیتی استثنایی در تاریخ هنر فرانسه است و تنها ۴۸ نقاشی از این هنرمند شناخته شده. او در سال ۱۵۹۳ متولد شد و در سال ۱۶۵۲ درگذشت. اکثر تابلوی‌های این هنرمند با نور گرم شمع یا اتش نور پردازی می‌شوند و این شیوه منحصر به فرد هنرمند به اثارش حالتی شاعرانه و مقدس می‌دهد. گفته می‌شود دلاتور بیشتر عمرش را صرف نقاشی مفاهیم مذهبی کرد.

از سال ۲۰۰۸ تا کنون هیچ یک از اثار دلاتور در حراج شرکت نکرده‌بودند.

2D6B9485-6973-44BE-93DA-86089A4B2745

تابلوی سنت جیمز بزرگ از این هنرمند در سال ۲۰۰۸ از خانه ساتبیز به یک مجموعه دار خصوصی امریکایی و به قیمت ۳.۲ میلیون دلار فروخته شد و هم اکنون در موزه مترو پولیتن نگهداری می‌شود.

4AE343BE-8A57-483D-BBE0-C505FC4EF5A2

در سال ۱۹۹۱ نیز تابلوی نوازنده نابینای ساز هاردی گاردی در حراج کریستیز لندن رکورد ۱.۸ میلیون پوند را برای خود ثبت کرد.

دختری که بر منقل می‌دمد پیش از این و در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاهی از این هنرمند در موزه پرادو مادرید به نمایش درامده‌بود.

8802E9DB-F1B1-4870-BAC3-66C20E5CB4E4

در این رویداد فروش استادان قدیمی در المان رکورد جدیدی هم برای هنرمند اواخر دوران گوتیک و اوایل رنسانس کوئنتین ماسیس را ثبت شد و اثری از او در این رویداد به قیمت ۱.۶ میلیون یورو و تقریبا بیش از دو برابر قیمتی که برایش تخمین زده شده بود فروخته شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها