{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی‌های موزه‌ها از آنچه تصور می‌کنید کثیف تر هستند

نقاشی‌های موزه‌ها از آنچه تصور می‌کنید کثیف تر هستند
کدخبر : 2527
خبرنگار:

نقاشی‌های معروفی که در موزه‌های معتبر سراسر جهان نگهداری می‌شوند همیشه زیبا و خیره کننده به نظر می‌رسند و بخشی از این این زیبایی به لطف تلاش‌های کارمندان موزه در زمینه نظافت موزه و متخصصان نگهداری و ترمیم آثار هنری است. آن‌ها سعی دارند تا آثار هنری را در شرایطی استاندارد نگهداری کنند تا این آثار برای نسل‌های بعد نیز سالم باقی بمانند. شاید یک چشم آموزش ندیده احتمالا متوجه وجود ذرات کوچک و کثیف و چسبناک روی تابلوها نشود.

هنرام‌روز: ویدیو زیر تمیز کردن نقاشی "خانه‌هایی در اور سور اواز" (شهری در فرانسه) اثر ونگوگ که در موزه هنرهای بوستون نگهداری می‌شود را نشان می‌دهد. لیدیا واگتس محافظت و مرمت گر آثار هنری در این ویدیو در حال تمیز کردن مواد چسبناک و کثیفی‌های روی تابلو است. او می‌گوید برخی از این کثیفی‌ها به دلیل تمیزکاری‌های قبلی این تابلو به وجود آمده‌اند و شامل بقایای موم و الیاف پنبه است. تمام این ذرات و کثیفی‌ها می‌توانند باعث شوند که جزییات مهم نقاشی از دید افراد پنهان بماند و یا رنگ اصلی تابلو تغییر کند. مرمت گران نقاشی سطح روی نقاشی را با دقت زیاد و ذره ذره تمیز می‌کنند چرا که با توجه به ارزش مادی و معنوی یک اثر هنری هر حرکت اشتباه در روند تمیز کردن تابلو و یا هر اثر هنری دیگر آسیبی غیر قابل جبران ایجاد کند.

 انتونی آلن مرمت دیگرآثار هنری در در موزه هنری هاروارد نیز می‌گوید عموما پیش از شروع کارش باید خود را آرام کند چرا که هیجان در مواجهه با نقاشی می‌تواند روی روند کارش تاثیر بگذارد. او می‌گوید عموما تابلوهای نقاشی رنگ روغن قدیمی لایه وارنیش طبیعی روی خود دارند که به مرور زمان از حالت شفاف به سمت زردی می‌رود و می‌تواند روی رنگ تمام قسمت‌های نقاشی تاثیر بگذارد. آنتونی آلن کارش را با مالیدن حلال وارنیش روی تابلو شروع می‌کند و آرام آرام وارنیش قدیمی را از روی تابلو پاک می‌کند. او می‌گوید ممکن است بعد از مدتی احساس کنید که تابلو تمیز شده اما زمانی که با میکروسکوب به تابلو نگاه کنید متوجه می‌شوید هنوز ذرات زیادی روی تابلو باقی مانده است آن زمان نمی‌توان گفت که کار تمام شده‌است.

small-archival-canvas-22227-22624-fm400

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها