{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دانه‌های برف مثالی از زیبایی پنهان جهان

دانه‌های برف مثالی از زیبایی پنهان جهان
کدخبر : 2563
خبرنگار:

یک نابغه تکنولوژی Nathan Myhrvold ادعا می‌کند که واضح‌ترین عکس‌های موجود از دانه‌های برف را ثبت کرده‌است. او برای عکاسی از دانه‌های برق دستگاه ویژه‌ای با امکان عکاسی از برف‌ها در دمای زیر صفر ساخت.

هنرام‌روز: احتمالا شنیده‌اید که هیچ دو دانه برفی شبیه هم نیستند و هر یک جزئیاتی خیره کننده دارند. 

اما عکاسی از این دانه‌های شگفت انگیز چالش‌های زیادی دارد چرا که دانه‌های ریز و شکننده در عرض چند ثانیه ذوب می‌شوند، به همین دلیل Myhrvold عکس‌هایش را در دمای زیر ۲۰ درجه و در الاسکا و مناطقی از کانادا ثبت کرده‌است.

او که پیش از این مدیر ارشد تکنولوژی در شرکت ماکروسافت بود چند وقتی بود که به عنوان عکاس غذا فعالیت می‌کرد و ۱۸ ماه را صرف طراحی و سخت دوربینی کرد که به او امکان می‌داد تمام ظرافت ساختار دانه‌های برف را ثبت کند. او می‌گوید دانه‌های برف نمونه‌ای عالی از زیبایی پنهان هستند. اب مایع حیات برای ماست و زمانی که از این زاویه (دانه‌های برف) به ان نگاه می‌کنیم گویی بخشی ناشناخته از ان را می‌بینیم. زیبایی پیچیده دانه‌های برف از ساختار بلوری ان‌ها نشات می‌گیرد که بازتابی مستقیم از جنبه‌های میکروسکوپی مولکول اب است.

001931AC-D57D-49F4-80E1-2B8B58E71F32

او برای سالم نگه داشتن دانه‌های برف در بیشترین زمان ممکن یک خنک کننده را در دوربینش گنجاند و از نور LED که خاصیت انتقال گرما و ارتعاش ندارند استفاده کرد. چرا که کوچکترین لرزش عکس‌ها را تار می‌کرد.

دستگاه شامل یک لنز یاقوت کبود مصنوعی است که تغییر دمای شدید روی ان تاثیری ندارد و تصاویر با سرعت شاتر ۵۰۰ میکرو ثانیه گرفته شده‌اند. 

BA661863-380B-48DE-93BD-8B5395BB23D1

این شاید بزرگترین موفقیت در زمینه عکاسی از دانه های برف از زمان ویلسون اِی بنتلی کشاورز اهل ورمونت است که در نوجوانی یک دوربین را به میکروسکوپ خود متصل کرده و اولین عکس جهان را از این بلورهای شگفت انگیز برف را در سال ۱۸۸۵ گرفت.

CE84BED9-F024-43ED-B297-A447B96D2042

او ۵۰۰ عکس از دانه‌های برف را با عنوان «گل یخ» و با نام مستعار بنتلی دانه برف به موسسه اسمیتسونیان اهدا کرد. او بیش از ۲۶۰۰ عکس از دانه‌های برف را در سال ۱۹۳۱ در کتابی با عنوان دانه‌های برف منتشر کرد. برخی از عکس‌های او در موزه هنر مدرن نیویورک و دیگر موسسات امریکا موجود است.

حالا با گذشت ۹۰ سال این دانه‌ها نمونه‌ای حیرت انگیز از زیبایی هستند اگر به اندازه کافی و با دقت به ان‌ها نگاه کنیم. البته زیبایی زودگذر.

منبع: ارت نت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها