{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«ریدلی اسکات»: خودم را تکرار نمی‌کنم؛ یک وسترن یا موزیکال می‌سازم

«ریدلی اسکات»: خودم را تکرار نمی‌کنم؛ یک وسترن یا موزیکال می‌سازم
کدخبر : 6178

«ریدلی اسکات» کارگردان فیلم تاریخی «آخرین دوئل» (The Last Duel) در نشست مطبوعاتی فیلم در هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز از برنامه‌های آینده فیلمسازی خود گفت. اسکات به همراه بازیگران «بن افلک»، «مت دیمون» و «جودی کومر» و نویسنده فیلم «نیکول هولوفسنر» در این نشست حضور پیدا کرده بود.

به گزارش هنر ام ‌روز به نقل از سینما نیوز، داستان «آخرین دوئل» که از کتابی به همین نام نوشته «اریک جگر» اقتباس شده، در قرن چهاردهم فرانسه اتفاق می‌افتد و داستان مردی به نام «ژان دو کاروژ» با بازی «مت دیمون» را دنبال می‌کند که پس از بازگشت از جنگ می‌فهمد که دوستش «ژاک لو گری» با بازی «آدام درایور» به همسرش «مارگریت دو کاروژ» با بازی «جودی کومر» تجاوز کرده است. هیچ کس حرف‌های زن را باور نمی‌کند و «کاروژ» از پادشاه فرانسه خواهش می‌کند که رأی خود را به نفع گری به دوئل تا پای جان تغییر دهد. این نبرد تن به تن آخرین دوئل قانونی در فرانسه است. این رسوایی به یک افسانه فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و تاریخ‌دانان همچنان در موردش اختلاف نظر دارند.

اسکات ۸۳ ساله می‌گوید: «سعی می‌کنم خودم را تکرار نکنم، و موضوعات جدید و تازه‌ای پیدا کنم، چیزی که پیش‌تر نساخته‌ام. هیچ‌وقت یک موزیکال یا وسترن نساخته‌ام بنابراین حالا مایلم توانایی‌های خودم را در این ژانرها بسنجم.»

«مت دیمون» اضافه می‌کند که دو بخش ابتدایی فیلم را به همراه افلک به نگارش در آورده و پرده سوم را به هولوفسنر سپرده تا داستان شخصیت کومر را بنویسد: «وقتی کتاب را خواندم بلافاصله به یاد «ریدلی اسکات» افتادم. سپس در فرایند نگارش با «بن افلک» همکاری کردم که با او «ویل هانتینگ» را ساخته بودم، و «نیکول هولوفسنر» که بر روی شخصیت مارگریت کار کرد.»

کومر در بخش دیگری از نشست در مورد شخصیت «مارگریت دو کاروژ» می‌گوید: «بازی در نقش مارگریت، شخصیت من در فیلم، تجربه‌ای زیبا اما بسیار دشوار بود. جذاب‌ترین جنبه فیلم برای من این بود که این نگاه ویژه را به تصویر می‌کشیدم.»

افلک که به همراه «جنیفر لوپز» به ونیز آمده در ادامه خودش را یک فمینیست می‌خواند و می‌گوید: ««آخرین دوئل» یک داستان واقعی دارد، داستانی که مردم نشنیده‌اند. زنی بی‌نظیر از دل تاریخ و یکی از اولین افرادی است که اسناد اعتراضش به تجاوز مردی بانفوذ موجود است. طبیعتاً، این رویکرد امروز قابل‌درک و نیز به‌شدت هیجان‌انگیز است، و داستانی است که می‌تواند باعث به وجود آمدن تزکیه و همدردی شود و امیدوارم که در بینندگان احساس غمخواری و اگر ممکن باشد، نگاه متفاوت به یکدیگر ایجاد کند.»

«آخرین دوئل» ۱۵ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا به نمایش درمی‌آید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها