{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی نادر از تولوز لوترک زیر چکش حراج

نقاشی نادر از تولوز لوترک زیر چکش حراج
کدخبر : 4364
خبرنگار:

یک نقاشی اثر هنرمند فرانسوی آنری دو تولوز لوترک که در سال ۱۸۹۱ خلق شد و بیش از یک قرن است که در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شود، با تخمین قیمت ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار یورو درتاریخ ۲۹ ژوئن در خانه حراج Artcurial پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد.

هنرام‌روز: این تابلو که یک صحنه جراحی واقعی را به تصویر کشیده با رنگ دانه رقیق بر روی روی مقوا خلق شده و بعدها توسط لوترگ به دکتر «فردریک بامگارتن»، پزشکی که در مرکز پس‌زمینه نقاشی درحال نظارت بر جراحی است، هدیه شد و به مدت ۱۳۰ سال درخانواده این پزشک ماند.

برونو ژوبرت ، مدیر بخش امپرسیونیسم و هنر مدرن این خانه حراج می‌گوید که به دلیل نادر بودن این نقاشی، احتمالا با قیمتی فراتر از قیمت پیشنهادی فروخته خواهد شد. 

آنری دو تولوز لوترک بیشتر به واسطه آثاری که از فضای کافه‌ها و کاباره‌های پاریس نقاشی کرده شناخته می‌شود و تنها دو نقاشی با موضوع بیمارستان دارد. این هنرمند در طول عمر کوتاهش بارها بیمار شد و حتی دچار اختلال ژنتیکی بود که که رشد او را متوقف کرده‌بود.  

ارزش تخمینی این نقاشی در مقایسه با گرانترین اثر فروخته شده این نقاش ناچیز است. در سال ۲۰۰۵ نقاشی از این هنرمند به قیمت ۲۲.۴ میلیون دلار به فروش رفت و رکورد آثار این هنرمند شکسته شد.

منبع: آرت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها