{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش نقاشی‌های آیپد دیوید هاکنی راه حلی برای درامد زایی موزه یا بی‌توجهی به هنرمندان جوان؟

نمایش نقاشی‌های آیپد دیوید هاکنی راه حلی برای درامد زایی موزه یا بی‌توجهی به هنرمندان جوان؟
کدخبر : 4428
خبرنگار:

موزه‌های انگلستان اواسط ماه مه بازگشایی شدند. این‌ موسسات بعد از تعطیلی طولانی و ضرر مالی هنگفتی که در طول تعطیلی دیدند تا جای ممکن سعی داشتند نمایشگاه‌هایی را برگزار کنند که‌ علاوه بر ارزش هنری، سوداور و پربازدید هم باشد. اکادمی سلطنتی هنر در لندن نیز گالری اصلی خود را با نمایشگاه «اغاز بهار در نرماندی» اثاری که دیوید هاکنی با ایپد خود کشیده بازگشایی کرد.

هنرام‌روز: انتخاب این نمایشگاه از یکی از شناخته شده‌ترین و گرانترین هنرمندان زنده همچون ضمانتی برای فروش بلیت‌های موزه با ظرفیت کامل بود.

اما به نظر می‌رسد اشتیاق عمومی نسبت به بازدید این نمایشگاه انطور که باید نبود. منتقد ابزرور درباره این نمایشگاه نوشت ایپد کارایی مطلوبی نداشته و ویژگی‌های همیشگی اثار هاکنی در این نمایشگاه تضعیف شدند و اثار یک امضای الکترونیک از هنرمند هستند.

این تصاویر نقاشی نیستند و تنها اثار دیجیتالی هستند که بر کاغذ ۱.۵ متری چاپ شدند و بزرگنمایی بیش از حد به ان‌ها اسیب زده‌است.

9e228e90-03b3-48e5-a0b8-aeea71ce6b2d

اما در همین موزه اثار مایکل ارمیتاژ که در یکی از بخش‌های فرعی در معرض بازدید قرار گرفتند از شایستگی بیشتری برخوردار هستند.

این اولین بار نیست که چنین حاشیه‌ای در خصوص اثر دیوید هاکنی به وجود می‌اید. در ماه مه طراحی مجدد لوگوی ایستگاه زیرزمینی Piccadilly Circus در لندن که با دستمزد ۷ میلیون پوندی به دیوید هاکنی سپرده شده‌بود، رونمایی شد و بسیاری افراد ان را کودکانه و زشت خواندند. درحالیکه شهردار لندن این طراحی را درخشان توصیف کرد، کاربران شبکه‌های مجازی به تمسخر این طراحی پرداخته‌اند.

04c7d2bf-37ae-44b3-88d6-1dfa4f3eac8d

در نهایت ارت نیوز پیپر در این باره می‌نویسد:

مدیران موزه‌ها باید در شرایط فعلی جسور باشند و به هنرمندان خلاق و جوانتر که در طول مدت همه‌گیری ویروس کرونا دچار زیان شدند توجه کنند و با حمایت مالی از ان‌ها فرصت خلق اثر هنری و خلاقیت و دیده شدن را برایشان فراهم کنند و در واقع دیویدهاکنی‌‌های جدیدی را پرورش دهند و تنها به دنبال کسب سود اسان و مطمئن نباشند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها