{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چشمه خیام آخرین اثر منیره فرمانفرمایان در بنیاد هنری شارجه

چشمه خیام آخرین اثر منیره فرمانفرمایان در بنیاد هنری شارجه
کدخبر : 4458
خبرنگار:

«چشمه خیام» که به روایتی آخرین چیدمان کامل‌‌شده منیر فرمانفرمایان است در سال 2018 به سفارش سه‌سالانه بروخه در بلژیک با موضوع شهر سیال ساخته شد. حالا این اثر هنری توسط مدیران سه‌سالانه بروخه برای مدتی طولانی به بنیاد هنری شارجه در امارات متحده عربی امانت داده‌‌شده و این روزها در استودیوهای الحمریه به نمایش درآمده‌است.

هنرام‌روز: منیره شاهرودی فرمانفرمایان این اثر را با الهام از دانشمند  و شاعر سرشناس خیام و با استفاده از شیشه‌های سه‌گوش، پنج‌گوش و شش‌گوش ساخته و یک فواره پیچ در پیچ چندلایه خلق کرده. 

WhatsApp Image 2021-06-27 at 10.25.23 AM

نمایش «چشمه خیام» یا «فواره خیام» در بنیاد هنری شارجه از آن رو اهمیت دارد که آخرین نمایشگاه مرور آثار منیر فرمانفرماییان در دوران زندگی این هنرمند نامدار سال 2019 در این بنیاد برگزار شده بود. حور القسیمی، مدیر بنیاد هنری شارجه در بیانیه خود به مناسبت نمایش اثر هنرمند ایرانی به نمایشگاهی اشاره کرده است که در واقع تکرار نمایشگاه «غروب، طلوع» فرمانفرماییان در موزه هنرهای مدرن ایرلند در 2018 بود.

رئیس بنیاد هنری شارجه اشاره کرد که نمایش این اثر در این بنیاد به یاد این هنرمند ایرانی و عملکرد هنری او و نقش الهام‌بخش و تاثیرگذارش بوده است و تعهد ما را برای حمایت از هنرمندان در منطقه خاورمیانه، شمال افریقا و جنوب آسیا نشان می‌دهد.

WhatsApp Image 2021-06-27 at 10.25.24 AM

او در ادامه افزود که این اثر هنری در وسط و میانه استودیو قرار گرفته تا در دید کامل بازدیدکنندگان از این مکان قرار بگیرد و مردم بتواند از دیدن آن لذت ببرند.

 عمر خلیف، مدیر این موسسه نیز درباره این اثر هنرمند ایرانی افزود «فواره خیام مهم‌ترین اثر هنری این هنرمند ایرانی است و انعکاس‌بخش تخیل یک هنرمند با همه پیچیدگی‌هایش و تعامل اثیری آن با نور است.»

WhatsApp Image 2021-06-27 at 10.25.25 AM

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها