{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رویال آکادمی لندن در فکر فروش شاهکار میکل آنژ برای تامین کسری بودجه

رویال آکادمی لندن در فکر فروش شاهکار میکل آنژ برای تامین کسری بودجه
کدخبر : 2086
خبرنگار:

این اولین بار نیست که رویال آکادمی برای تامین کسری بودجه خود، به فکر فروش شاهکار میکل آنژ افتاده است. فروش مجسمه بزرگ میکل آنژ توسط آکادمی سلطنتی هنر لندن، رویال آکادمی موضوع جدیدی نیست. بیش از ۴۰ سال پیش، سیدنی هاچیسون، دبیر آکادمی به حسابدار آکادمی گفت که امکان فروش این اثر وجود دارد. بار دیگر، در این هفته بحث فروش شاهکار میکل آنژ برای مقابله با کسری مالی بوجود آمده ناشی از بیماری کرونا مطرح شده است.

هنرام‌روز: امروز، این مجسمه می‌تواند ارزش چند صد میلیون پوندی داشته باشد. مجسمه برجسته بزرگ دایره‌ای میکل آنژ با سنگ مرمر، مریم مقدس را به همراه مسیح و یک کودک به تصویر می‌کشد.  این مجسمه در سال ۱۸۳۰ توسط پسر جورج بومونت، گالری دار به رویال آکادمی تحویل داده شد.

طبق گزارشات، رویال آکادمی امسال با کسری مالی ۸ میلیون پوندی مواجه است. گروه کوچکی از دانشگاهیان اعلام کرده‌اند آکادمی به جای تعدیل نیروهایش باید فروش این مجسمه  را بررسی کند.

 در همین حال، آکادمی درخواست کمک مالی اضطراری از بسته حمایتی ۱.۵۷ میلیارد پوندی دولت برای هنر را به شورای هنر انگلیس ارائه داده است. انتظار می رود پاسخ این شورا به زودی اعلام شود. اما این  کمک‌ها فقط تا حدی به بهبود وضعیت کمک می‌کنند، زیرا بودجه این آکادمی  بسیار وابسته به بازدیدکنندگان است.

با این حال، سخنگوی رویال آکادمی میگوید: آکادمی سلطنتی هنر قصد فروش هیچ آثاری از مجموعه خود را ندارد. ما این مسئولیت را داریم که حافظ آثار خارق العاده هنری باشیم. این وظیفه ماست که از مجموعه دائمی خود، برای لذت بردن نسل‌های فعلی و آینده از آن، مراقبت کنیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها