{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«اگر من خانه شما را ندزدم شخصی دیگری ان را خواهد دزدید»

اثر NFT خالد جرار با هدف آگاهی جهانیان از اشغال ۷۳‌ساله‌ی فلسطین

اثر NFT خالد جرار با هدف آگاهی جهانیان از اشغال ۷۳‌ساله‌ی فلسطین
کدخبر : 4235
خبرنگار:

خالد جرار هنرمند فلسطینی اثری NFT خلق کرده تا مردم جهان را از ۷۳ سال اشغال فلسطین اگاه کند. جرار در طول سال‌های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۴ جزو محافظان یاسر عرفات و فعال در سازمان آزادی بخش فلسطین بودو در سال ۲۰۰۲ در اثر تیراندازی از ناحیه پا اسیب جدی دید و از ان زمان تا کنون به عنوان یک هنرمند تمام وقت مشغول به کار است.

هنرام‌روز: او مدتی است که روی پروژه‌ هنری‌اش کار می‌کند اما انتخاب NFT به عنوان بستری برای ارایه اثرش به این دلیل بود که اخبار ان اف تی یا توکن غیر مثلی این روزها در صدر اخبار جهان است. 

عنوان این اثر «اگر من خانه شما را ندزدم شخص دیگری خواهد دزدید» است و از تاریخ ۱۳ مه و همزمان با اغاز حملات اسرائیل بر  پلتفرم Our Zora قرار گرفت و بخشی از پروژه‌ی هنرمند با عنوان «دولت فلسطین» است، پروژه‌ی بلاک‌چین تازه‌ای است که مصادره‌ی اراضی فلسطین را روشن می‌کند. این اثر دیجیتال تصویری متحرک از روستایی در کرانه‌ باختری است که خانه‌های اسرائیلی بر ان حرکت و زمین را اشغال می‌کنند. 

ایده اولیه این پروژه از چند سال پیش به ذهن هنرمند رسید. زمانی که برای پیاده روی روزانه به کوه‌های نزدیک خانه‌اش در رام‌الله رفته بود و مشتی از خاک را از روی زمین برداشت. «این خاک سرزمین من است، سرزمینی در معرض خطر. پس من مقداری از ان را برمی‌دارم و در شیشه‌ها می‌گذارم تا بخشی از ان را قبل از اینکه کاملا از بین برود حفظ کنم.»

این اثر NFT به همراه شیشه‌ای از خاک فلسطین برای خریدار اثر ارسال خواهد شد.

او پیش از این و در سال ۲۰۱۰ نیز یک تمبر برای فلسطین طراحی کرده‌بود. این تمبر پستی نیز به صورت ان اف تی در نمایشگاهی در پاریس که از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ ژوئن برگزار می شود با عنوان «تمبر پستی فلسطین» به نمایش درمی‌اید.

طی هفته‌های اخیر درگیری شدیدی میان اسرائیل و حماس به مدت ۱۱ روز درگرفت و سرانجام صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت آتش‌بس اجرا شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها