{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتابخانه ای برای روشندلان استان تهران

کتابخانه ای برای روشندلان استان تهران
کدخبر : 16921

کتابخانه عمومی شهید رجایی ملارد در استان تهران ۱۴۰ عضو نابینا از شهرهای مختلف استان دارد و علاوه بر عموم مردم، خدمات متنوعی به روشندلان ارائه می دهد.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایرنا، کتابخانه عمومی شهید رجایی در ملارد نه فقط به عموم که به روشندلان هم خدمات رسانی دارد و بنابر گفته فیروزه یارمحمدی رئیس بخش کتابخانه های شهرستان ملارد، ۱۴۰ نابینا از شهرهای مختلف استان تهران عضو این این کتابخانه هستند.

وی هدف از ایجاد بخش نابینایان کتابخانه شهید رجایی را علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، آموزش مهارت‌های ارتباطی، کلاس های روانشناسی مدنظر عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر این کتابخانه ۱۴۰ عضو از شهرهای قدس، شهریار و فردیس دارد.

170623590

وی افزود: ۱۰۰ عنوان کتاب بریل و ۴۵هزار نسخه کتاب صوتی نیز برای استفاده روشندلان در دسترس آنها است.

یارمحمدی این را هم گفت که به تازگی در راستای اجرای طرح امید آفرینی و افزایش نشاط اجتماعی، کسب مهارت‌های ارتباطی و ارتباط با دنیای اطراف، اداره‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملارد با همکاری سازمان هلال احمر و جوانان، کوهپیمایی ویژه اعضای نابینای کتابخانه‌ شهید رجایی ملارد در تفرجگاه صفادشت برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در این حرکت ارزشمند و بشر دوستانه برای بیش از ۳۰ روشندل کارگاه آشنایی با زلزله، حفظ خونسردی و کاهش استرس، قصه گویی و شعرخوانی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش نابینایان کتابخانه شهید رجایی تنها کتابخانه ویزه نابینایان غرب استان تهران است که خدمات کتابخوانی، آموزش خط بریل، آموزش نحوه کار با تلفن همراه و آموزش کامپیوتر برای اعضای کتابخانه را ارائه می دهد.

170623589

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها