{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقادهای مسعود جعفری جوزانی از یک خطا در جشنواره فجر

انتقادهای مسعود جعفری جوزانی از یک خطا در جشنواره فجر
کدخبر : 16971

مسعود جعفری جوزانی با اشاره به اینکه قصد نداشته فیلمی درباره قصاص بسازد، درباره اکران نسخه ناقص «بهشت تبهکاران» در سینماهای مردمی خطاب به مدیران جشنواره فجر گفت: این خیانت در امانت بود که فیلم را ناقص نشان دادید و اگر من خطا کرده بودم چرا شما چنین کاری کردید؟

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، فیلم «بهشت تبهکاران» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی که سال گذشته به دلیل کامل نبودن به جشنواره نرسید، سرانجام شامگاه ۱۶ بهمن‌ماه در سینمای رسانه رونمایی شد و سازندگانش در نشست خبری آن انتقاداتی را مطرح کردند.

جعفری جوزانی در این نشست گفت: نمی‌خواستم فیلمی درباره قصاص بسازم و فقط حکم کردن به اعدام کسی که بیگناه است، مهم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با وجود اشاره به یک کتاب درباره تیتراژ به عنوان منبع، این فیلم اقتباسی نیست بلکه براساس یکسری پژوهش و مطالعه داستانها به این فیلمنامه تبدیل شد و بخشی از شخصیت‌های فیلم واقعی بود.

امیرحسین آرمان بازیگر اصلی فیلم، بازی در این نقش را خودشانسی خود دانست و گفت: از لحظه به لحظه کار در چهار- پنج ماه فیلمبرداری یاد گرفتم و سعی کردم نقشی را دربیاورم که بیشترین شباهت را به  کاراکتر فیلم داشته باشد.

رضا یزدانی دیگر بازیگر این فیلم با بیان اینکه به عنوان خواننده چند سالی است که بازی هم میکند ولی ادعایی ندارد، گفت: به واسطه فیزیک و صدایم نقش‌های منفی بیشتر به من پیشنهاد میشود و الان آخر فیلم را که دیدم، از این نقش منفی بابت کارهایی که کرده، خوشم نیامد.

بهنام تشکر دیگر بازیگر این فیلم در بخشی از این نشست از لوکیشن دادگاه فیلم گفت که صحنه داستان واقعی در سال ۱۳۲۹ بوده است.

حسام منظور هم در سخنانی گفت: نمیدانم چرا کارهای تاریخی اینقدر کم ساخته می‌شود و خیلی کم چنین نقشهایی گیر ما می‌آید در صورتی که مردم هم فیلم‌های تاریخی - ملی را دوست دارند.

علی قائم‌ مقامی درباره حاشیه‌های پرده سبز فیلم در سینمای مردمی گفت: ما قبل از جشنواره دو روز مهلت خواستیم تا فیلم را کامل کنیم ولی قبول نکردند و نسخه بازبینی به نمایش درآمد چون می‌گفتند مردم پول داده اند و بلیت خریدند.

مسعود جعفری جوزانی ادامه داد: نمایش نسخه ناقص فیلم، کار غیرحرفه‌ای، خطا و خیانت در امانت بود و اصلا در کدام فستیوال این همه سانس میگذارند؟ این چیزی نیست که توجیه کنیم. همیشه حرف نمی‌زنیم و آشغالها را زیر فرش میگذاریم. اصلا من هم خطا کرده باشم، چرا شما چنین کاری کردید؟

وی ادامه‌ داد: برای این فیلم در ابتدا پروانه تولید ندادند و پس از آن به دوران کرونا خوردیم ولی به دلیل اینکه دکورها را از قبل ساخته بودم، باید حتما فیلم را تولید می‌کردیم.

 فتح‌الله جعفری‌جوزانی (تهیه‌کننده)، مهدی حسینی‌وند (تدوینگر)، محمود موسوی‌نژاد (صداگذار)، آرش برومند (صدابردار) و سحر جعفری‌جوزانی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها