{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی فراموش‌شده‌ای که صدها هزار پوند می‌ارزد

نقاشی فراموش‌شده‌ای که صدها هزار پوند می‌ارزد
کدخبر : 16949

یک تابلو نقاشی با موضوع طبیعت بی‌جان که خالق‌ آن سال‌ها از یاد رفته بود در حالی به زودی به مزایده گذاشته می‌شود که ارزش آن صدها هزار پوند برآورد شده است.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین،‌ یک نقاشی سرزنده از یک سبد گل که یک هنرمند زن اوایل قرن هفدهم که قرن‌ها نامش از تاریخ هنر پاک شده بود، در ماه دسامبر در یک حراجی فروخته می‌شود.

این نقاشی بدون عنوان با موضوع طبیعت بی‌جان توسط «کلارا پیترس»‌ خلق شده است و حدود ۱۰۰ سال است که برای عموم مردم به نمایش گذاشته نشده است و هرگز تصویری از آن در هیچ کتابی منتشر نشده است. حتی اطلاعات بسیار کمی درباره زندگی «پیترس» وجود دارد.

در این تابلو نقاشی رز،‌ میخک، لاله و گل‌های دیگر را در یک سبد چوبی به تصویر می‌کشد. کارشناسان حراجی «ساتبیز» ارزش تقریبی این نقاشی را بین ۵۰۰,۰۰۰ الی ۷۰۰,۰۰۰ پوند برآورد کرده‌اند.

نقاشی‌های «پیترس»‌ در خارج از «آنتورپ» و برای مثال در مجموعه سلطنتی مادرید نیز به نمایش گذاشته شده است که نشان‌دهنده موفق بودن این هنرمند است.

به گفته یکی از کارشناسان حراجی «ساتبیز»، نقاشی‌های این هنرمند آثار هنری بسیار نفیسی بودند که به نقاط مختلف جهان ارسال می‌شدند. بر این اساس بسیار قابل توجه است که این هنرمند همچون بسیاری از هنرمندان معاصر خود تا چندین قرن پس از درگذشتشان از تاریخ هنر حذف شد تا اینکه دوباره در اواسط قرن بیستم شناسایی شد.

«پیترس» ۴۰ نقاشی در طول عمر خود خلق کرد. نقاشی طبیعت بی‌جان با گل از سال ۱۹۲۸ میلادی تاکنون در یک مجموعه هنری خصوصی واقع در بلژیک نگهداری شده است.

62819755

علاوه بر این نقاشی،‌ چند نقاشی طبیعت بی‌جان از جمله تابلویی از «لوئیز مویلون»‌ نیز به مزایده گذاشته خواهد شد. «مویلون»‌ این نقاشی را در سال ۱۶۳۴ میلادی در سن ۲۴ سالگی خلق کرد و در آن زردآلو،‌ هلو و آلو را در یک کاسه چینی به تصویر کشید. کارشناسان «ساتبیز» ارزش این نقاشی را بین ۶۰۰,۰۰۰ الی ۸۰۰,۰۰۰ پوند تخمین زده‌اند.

 

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها