{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دعوت سازمان بهداشت جهانی از هنرمندان

فراخوان خلق اثر هنری برای اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا

فراخوان خلق اثر هنری برای اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا
کدخبر : 1813

آیا شما هنرمند هستید؟ سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی از هنرمندان دعوت کرده‌اند تا برای اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا آثار هنری خلق کنند. هنرمندان علاقه مند برای شرکت در این فراخوان جهانی تا تاریخ 9 آوریل (20 فروردین) فرصت دارند تا طرح‌های خلاقانه خود را برای این فراخوان جهانی آماده کنند.

هنرام‌روز-مه‌سیما شکریان: در این فراخوان از هنرمندان خواسته شده تا تا پیام‌های مهم بهداشت عمومی را به طراحی‌های خلاقانه ترجمه کنند و به درک بهتر این پیام‌ها برای مردم کمک کنند. بستر انجام کار آزاد است و می‌تواند به صورت تصاویر، فیلم کوتاه و پیام صوتی و آهنگ باشد و حتما حداقل یکی از پیام‌های سازمان بهداشت جهانی را منتقل کند. توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی شامل رعایت فاصله فیزیکی، شناخت علائم بیماری، عدم حضور در تجمعات، شستن دست‌ها، مهربانی با یکدیگر در طول دوران اپیدمی، عدم انتشار شایعات درباره ویروس کرونا و مراقبت از خود است.

سیستم داوری این فراخوان هنوز مشخص نیست اما ده برنده اصلی دارد  و از 22 آوریل تصاویر و فایل‌های ارسالی از هنرمندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ،آنتونیو گوترس درباره این فراخوان می گوید: "ما در شرایط بی سابقه ای هستیم و دیگر قوانین عادی اعمال نمی شود و  نمی توانیم در شرایطی چنین غیرمعمول به ابزارهای معمول متوسل شویم. خلاقیت می تواند خود را با این شرایط مطابقت دهد و بهترین راه حل را ارائه کند."

انتشار این فراخوان برای بسیاری از از هنرمندان جالب است و استفاده از اثر هنری برای آموزش جهانی در این شرایط مورد استقبال هنرمندان زیادی قرار گرفته‌است. اما اینکه در متن فراخوان هیچ اشاره‌ای به پرداخت جایزه‌ای نقدی برای برنده نشده است و این درخواست کار رایگان کار از هنرمندان، موجب اعتراض بسیاری از آن‌ها شده‌است.

سایت تلنت هاوس (Talenthouse) پشتیبان برگزاری این مسابقه است و بسیاری از هنرمندان در این سایت نظرات و اعتراضات خود درباره درخواست کار رایگان را نوشته‌اند.

البته مدت‌هاست که زمانی که حرف از اعتراض به درخواست کار رایگان از هنرمندان وسط می‌آید آن‌ها با این پاسخ مواجه می‌شوند : "رایگان کار می‌کنید اما اثرتان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و شناخته می‌شوید!"

‌مایا گوگل بنیانگذار سایت تلنت هاوس در این باره می‌گوید: "سایت ما در شرایط معمول هیچ گاه فرصتی را فراهم نمی‌کند که کار یک هنرمند بدون پرداخت هزینه مورد استفاده دیگران قرار گیرد و ما در حال حاضر در یک شرایط استثنائی قرار داریم. این روزها همه سعی دارند که برای کمک به تلاش های پزشکی و بهداشتی هزینه کنند.

 ما معمولا سعی کردیم شرایط مطلوب کاری برای هنرمندان فراهم کنیم و در این شرایط استثنایی اولین بار است که از آن‌ها تقاضای کار رایگان کرده‌ایم."

لینک شرکت در فراخوان برای علاقه مندان

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها