{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک نزاع خانوادگی، یک شرکت معمایی و شاهکار بوتیچلی که بی سر و صدا از بین رفت

یک نزاع خانوادگی، یک شرکت معمایی و شاهکار بوتیچلی که بی سر و صدا از بین رفت
کدخبر : 2294
خبرنگار:

نقاشی منسوب به ساندرو بوتیچلی استاد رنسانس «مادونا و مسیح» که در سال ۱۴۸۵ خلق شد و اخرین بار در سال ۲۰۰۷ در گالری لارنس سالندر سرمایه گذار و مجموعه دار هنر در نیویورک به نمایش درآمد و حدودا ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد، ناپدید شده‌است و کسی از جای آن اطلاعی ندارد.

هنرام‌روز: این گالری پیش از نمایش بوتیچلی اعلام ورشکستگی کرده بود و در همین بین تمامی آثار موجود در ان که یکی از انها تابلوی بوتیچلی بود توقیف شدند. 

در سال ۲۰۱۴ دادگاه نیویورک اعلام کرد احتمالا این نقاشی به شرکتی مشکوک به نام کراکن تعلق دارد و باید به صاحبانش بازگردانده شود اما کسی از جای آن خبر ندارد.

اما اکنون اسنادی یافت شده که نشان می‌دهد شرکت کراکن متعلق به جان دیک و تانیا دیک استوک فرزندان یک تاجر ۸۲ ساله کانادایی است و تانیا دیک مدعی است که از وجود چنین شرکتی بی خبر بوده‌است. او می‌گوید که احساس می‌کند از نام او برای اهداف شیطانی سواستفاده شده‌است.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد در سال ۲۰۰۳ تابلوی بوتیچلی که ۲.۲ میلیون دلار ارزش گذاری شده بود به جای پرداخت بدهی به این شرکت واگذار شده. اما اکنون سوالی که پیش می‌اید این است که ایا این سند واقعی است؟

سخنگوی دیک استوک می‌گوید: «ما نمی دانیم چه اتفاقی برای نقاشی افتاده یا صاحبش واقعا کیست اما قصد داریم با تمام توان این موضوع مهم را بفهمیم.»

منبع گاردین

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها