{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اپلیکیشنی که به حفاظت از آثار هنری وفرهنگی کمک می‌کند

اپلیکیشنی که به حفاظت از آثار هنری وفرهنگی کمک می‌کند
کدخبر : 3797
خبرنگار:

اپلیکیشنی با عنوان "ID-Art" به تازگی توسط اینترپل راه اندازی شده که به شناسایی و پیدا کردن اموال فرهنگی سرقت شده و کاهش قاچاق این آثار کمک می‌کند. کاربران این برنامه همچنین می‌توانند اطلاعات سایت‌های تاریخی در معرض خطررا به پلیس بین الملل اطلاع دهند.

هنرام‌روز: اطلاعات بیش از 52 هزار مورد از آثار هنری و فرهنگی سرقت شده در پایگاه داده‌های اینترپل ثبت است. این اپلیکیشن با قابلیت نصب روی تلفن‌های همراه واتصال به پایگاه داده‌های اینترپل در خصوص آثار هنری سرقت شده و امکان استفاده برای همه افراد، امکان بررسی اصالت آثار هنری را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با اسکن یک اثر متوجه شوند که این اثر جزو آثار مسروقه هست یا نه و اگر اثر هنری دزدی باشد، می‌توان همان لحظه اطلاعات را در اختیار پلیس بین‌الملل قرار دهند.

دبیرکل اینترپل ، یورگن استوک گفت: «در سال‌های اخیر، شاهد حمله بی سابقه تروریست‌ها به میراث فرهنگی کشورها بودیم. این برنامه علاوه بر بازیابی آثار هنری مسروقه امکان گزارش در خصوص سایت‌های فرهنگ و تاریخی در معرض خطر را نیز به کاربران می‌دهد. این ابزار گام مهمی در جهت محافظت از میراث فرهنگی است. » 

457.jpg.824x0_q71_crop-scale

موزه‌ها و مجموعه‌های هنری خصوصی نیز  می‌توانند با استفاده از استانداردهای بین المللی معروف به Object ID ، تصاویر و ویژگی‌های آثار هنری خود را در برنامه ثبت کنند تا در صورت سرقت، این سوابق را در اختیار پلیس قرار داده و احتمال بازیابی اثر را تا حد زیادی افزایش دهند.

 بر اساس آنچه مقام‌های رسمی اینترپل اعلام کرده‌اند، تا امروز در جریان استفاده آزمایشی از این اپلیکیشن چهار اثر هنری سرقتی پیدا شدند. دو تندیس و مجسمه در ایتالیا و دو تابلو نقاشی در هلند.

NNN

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها