{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مرگ یک خبرنگار دیگر هم اعلام شد/ نهمین خبرنگار در مکزیک کشته شد

مرگ یک خبرنگار دیگر هم اعلام شد/ نهمین خبرنگار در مکزیک کشته شد
کدخبر : 13714

با شدت گرفتن خشونت علیه اهالی رسانه در مکزیک، شمار خبرنگارانی که در سال جاری میلادی در این کشور کشته شده‌اند به ۹ نفر رسید.

به گزارش هنر ام‌روز، مقام‌های مکزیک از کشف جسد یک خبرنگار مکزیکی در ایالت «سینالوآ» خبر دادند. سال ۲۰۲۲ سالی بی‌سابقه و خونین برای خبرنگاران مکزیک محسوب می‌شود و اکنون شمار اهالی رسانه که در سال جاری در این کشور کشته شده‌اند به ۹ نفر رسیده است.

طبق اعلام یکی از مقام‌های ایالات «سینالوآ» در توییتر، جسد «لوئیس انریکه رامیرز» خبرنگار و ستون‌نویس کهنه‌کار که در «ال دیبیت» مشغول فعالیت بود در کنار یکی از بزرگراه‌های این ایالت کشف شده است.

جسد «رامیرز» روز پنجشنبه و درحالی توسط نیروهای امنیتی کشف شد که آن را با پلاستیک پوشانده و در یک کیسه مشکی قرار داده بودند.

«رامیرز» یک شخصیت شناخته‌شده در «سینالوآ» و سایر نقاط مکزیک محسوب می‌شد، چرا که در طول ۴۰ سال فعالیت رسانه‌ای در برخی از بزرگترین نشریه‌های این کشور تجربه همکاری داشته است.

روز پنجشنبه، سخنگوی رئیس جمهور مکزیک در توییتر اعلام کرد دولت فدرال برای انجام تحقیقات درباره مرگ «رامیرز» با مقام‌های محلی و ایالتی همکاری خواهد کرد. او همچنین از تلاش برای افزایش تمهیدات امنیتی برای خبرنگاران خبر داد.

بر اساس گزارشی که توسط «آرتیکل ۱۹» در ماه آوریل منتشر شد، خشونت علیه اهالی رسانه در دولت «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک، روند افزایشی شدید داشته است.

فقط در طول دوره ریاست جمهوری «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» ۳۴ خبرنگار از جمله «رامینز» کشته شده‌اند.

در ماه فوریه «تیم کین» و «مارکو روبیو» سناتورهای ایالات متحده آمریکا از ایالت متحده آمریکا خواستند، در درخواست از مکزیک برای انجام اقدامات بیشتر برای حفاظت از خبرنگاران تاکید کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها