{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دفاع جشنواره سن سباستین از جایزه به «جانی دپ»

دفاع جشنواره سن سباستین از جایزه به «جانی دپ»
کدخبر : 5124

در پی مطرح شدن انتقاداتی نسبت به اعطای جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین به «جانی دپ»، مدیر این رویداد سینمایی از این تصمیم دفاع کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، «خوزه لوئیس ربوردینو» مدیر جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین در کشور اسپانیا پس از مطرح شدن انتقاداتی درباره اعطای جایزه افتخاری جشنواره به «جان دپ» بازیگر اسپانیایی، با انتشار بیانیه ای عنوان کرد: «تعهد اخلاقی جشنواره تنها مربوط به مشکلات زنان در جامعه مردسالار نیست، گرچه در شرایط بسیار اسفناکی زندگی می کنیم که هر سال صدها زن به سبب جرائمی که مردان مرتکب می شوند، جان خود را از دست می دهند».

مدیر جشنواره سن سباستین در ادامه افزود: «در روزگار کنونی که بدنام کردن افراد در فضای مجازی به امری معمول تبدیل شده ما همچنان از دو اصل که بخشی از فرهنگ و قانون ماست دفاع می کنیم؛ فرض بر بی گناهی  و حق جبران و بازگشت. بر اساس اطلاعات مستندی که ما دریافت کردیم «جان دپ» برای اعمال خشونت علیه زنان متهم و یا محکوم نشده است. تکرار می کنیم که او توسط هیچ مقامی به خشونت علیه زنان متهم و یا محکوم نشده است. 

«جانی دپ» در چند سال اخیر درگیر ماجرای جدایی اش از «امبر هرد» بوده است و شکایت او از روزنامه «سان» که او را یک همسر آزار توصیف کرده بود نیز به جایی نرسید. انتخاب او به عنوان دریافت کننده جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین با انتقاد گروه های مدافع حقوق زنان و برخی از چهره ها همراه شده است. 

اخیرا جشنواره فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک نیز به دلیل تصمیم به اعطای جایزه دستاورد سینمایی خود به «جانی دپ» با انتقاداتی رو به رو شده است. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها