{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتقاد جمهوری‌خواهان آمریکا از نصب مجسمه‌های «بریکینگ بد»: دارید از موادفروش‌ها تجلیل می‌کنید؟!

انتقاد جمهوری‌خواهان آمریکا از نصب مجسمه‌های «بریکینگ بد»: دارید از موادفروش‌ها تجلیل می‌کنید؟!
کدخبر : 15937

چند روز پیش بود که دو مجسمه برنزی از دو شخصیت اصلی سریال «برکینگ بد» یعنی والتر وایت و جسی پینکمن در مرکز نمایشگاه‌های شهر آلبوکرکی نیومکزیکو رونمایی شد.

به گزارش هنر ام‌روز، به نظر می‌رسد رونمایی از این مجسمه‌ها به مذاق جمهوری‌خواهان خوش نیامده، ادی آرگون و راد مونتایا دو سیاستمدار معروف جمهوری‌خواه ایالت نیومکزیکو از این مجسمه انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند برپایی این مجسمه‌های یعنی تجلیل از تولیدکنندگان و قاچاقچیان شیشه.

این انتقادات بعد از این بیشتر اوج گرفت که فشار افکار عمومی باعث برداشتن مجسمه خوان دی اونه کانکیستادور و فاتح معروف اسپانیایی در نیومکزیکو شد. وقتی که بسیاری به سابقه کشتار سرخپوستان به دست او اشاره کردند. ادی آرگون مجری جمهورخواه به شبکه فاکس به کنایه گفته:« آنها مجسمه فاتحین اسپانیایی را برداشتند و حالا مجسمه شخصیت‌های داستانی را برپاکرده‌اند و شهردار ترقی خواه ما هم با آن عکس می‌گیرد، ما هزینه این مجسمه‌ها را دادیم، از نظر آنها حذف مجسمه‌های تاریخی موردی ندارد اما بهتر از آن برپا کردن مجسمه شخصیت‌های مواد فروش است!»

وینس گیلیگان خالق دنیای برکینگ بد قبلا درباره این دو مجسمه گفته بود که :«من جدا درک می‌کنم که برخی به کنایه بگویند این مجسمه‌ها دقیقا چیزی است که ما نیاز داریم. اما من در این دو مجسمه شخصیت‌هایی می بینم که دوتن از بهترین بازیگران آمریکا خلق کرده‌اند. من در آن‌ها شخصیت‌های تراژیکی را می‌بینیم که می‌توانند داستان عبرت‌آموزی برای بقیه باشند.»

شهردار شهر آلبوکرکی تیم کلر هم گفته این مجسمه‌ها یادواره‌ای از شغل‌ها و تاثیر اقتصادی مثبتی هستند که این سریال بر این شهر داشته: «در حالی که این داستان‌های خیالی هستند، کارهایی که این سریال و اسپین‌اف آن (بهتره با سال تماس بگیری) ایجاد کرده‌اند بسیار واقعی است. شهر آلبوکرکی خود یک شخصیت در این سریال است. و ما خودمان را خوب یا بد در این سریال می‌توانیم ببینیم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها