{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اتهام کپی کاری به منوچهر هادی؛ آیا نیسان آبی کپی است؟

اتهام کپی کاری به منوچهر هادی؛ آیا نیسان آبی کپی است؟
کدخبر : 7834

«نیسان آبی» سریالی کمدی است که به تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور و کارگردانی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی تولید شده و قرار است از چهارشنبه ۲۷ مهر پخش شود.

به گزارش هنر ام‌روز، اما در روزهای منتهی به پخش این مجموعه، محمدرضا کوهستانی – نمایشنامه‌نویس – با ارسال یادداشتی به ایسنا، اینگونه عنوان کرده است که «نیسان آبی» عنوان سریالی است که پنج سال قبل توسط او به ثبت رسیده است.

تهیه کننده مجموعه منوچهر هادی که این فیلمنامه را به عنوان سینمایی هم در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده، برای اینکه امکان ثبت دوباره این نام را نداشته است، در انتهای نام «نیسان آبی» یک «ی» اضافه گذاشت است و به خوبی از ثبت سریالی به این اسم مطلع بوده است.

محمدرضا کوهستانی چه نوشت؟

محمدرضا کوهستانی در ادامه آورده است:

«اینجانب در سال ۱۳۹۵ فیلمنامه سریالی را با نام «نیسان آبی» در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده‌ام که مدارک و مستندات آن موجود است.

امروز با خبر انتشار سریالی کمدی با همین نام در شبکه نمایش خانگی مواجه شدم که اتفاقا تهیه‌کننده محترم این سریال نیز فیلمنامه‌اش را در اسفند ماه ۱۳۹۹ در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است.

یعنی دست بر قضا از ثبت قبلی این نام توسط بنده آگاه بوده است؛ لذا به نظر می‌رسد باز هم شاهد رفتاری غیرحرفه‌ای و خلاف قانون حقوق مولفان و مصنفان هستیم که قابل پیگیری است. »

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها