{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کنایه تهیه کننده سینما به سازندگان «قاتل و وحشی»

کنایه تهیه کننده سینما به سازندگان «قاتل و وحشی»
کدخبر : 10382

عبدالله علیخانی معتقد است سینماگرانی که فیلمشان به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده است، باید به نظر هیات انتخاب احترام بگذارند.

به گزارش هنر ام‌روز، عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما درباره انتخاب فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست هیات انتخاب و قبول قواعد و قوانین توسط سینماگران صحبت کرد.

علیخانی درباره اعتراض برخی از سازندگان به عدم حضور فیلمشان در جشنواره گفت: «برخی‌ها معترضند که چرا فیلمشان نباید در جشنواره حضور داشته باشد؛ اما نظر هیات انتخاب هم مهم است و از دید خود فیلم را انتخاب می‌کنند. عضو هیات انتخاب حرف و عمل یکسانی دارد و سینماگران باید به نظر هیات انتخاب احترام بگذارد و این هیات هم احترام متقابل داشته باشد. مطمئنا در این بین، افرادی هستند که با انتخاب نشدن فیلمشان با انتخاب‌کنندگان زاویه پیدا می‌کنند.»

او درباره چشم‌انداز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: «از دید من نباید جشنواره فیلم فجر به بازار فیلم تبدیل شود تا فیلم‌ها برای خرید و فروش عرضه شوند. جشنواره باید چند فیلم شاخص را کنار یکدیگر نمایش دهد و از فیلم‌های کشورهای مختلف نیز بهره ببرد. اینکه بخواهیم ۱۰۰ فیلم ایرانی را تبدیل به جشنواره به شیوه ملی کنیم کار درستی نیست و باید بخش ملی با بین‌الملل ادغام شود. این خوشحال‌کننده است که در سال ۱۴۰۱ قرار است این اتفاق رخ دهد.»

او افزود: «تعداد بالای فیلم در جشنواره فقط نقاط قوت و ضعف را شناسایی می‌کند و در هیچ کجای دنیا تمام تولیدات یک سال اخیر در جشنواره فیلم‌شان عرضه نمی‌شود، بلکه تعداد فیلم‌ها از اقصی نقاط مختلف جهان گلچین شود تا بهترین‌ها به نمایش در بیایند. سینمای ایران با این روش می‌تواند با سینمای بین الملل رقابت خوبی داشته باشد و کارگردانان جوان در کنار باتجربه‌ها خود را محک بزنند.»

این تهیه کننده در پایان گفت: «من معتقدم نباید تمام تولیدات یک‌سال به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند. فیلم تجاری و گاه ضعیف مخاطب را از حضور در سینما گریزان می‌کند و به اعتقاد من نمایش آن در جشنواره اقدام غلطی است. در واقع بازار اکران را می‌توان برای فیلم قوی داغ کرد اما با این شیوه دیگر کسی سمت فیلم ضعیف نخواهد رفت. به عنوان مثال کشور هند ۵۰۰ تولید سینمایی دارد اما در جشنواره خود از فیلم‌های گلچین شده کشورهای دنیا و ملی خود بهره می‌برند. البته در گذشته هم به این شیوه فیلم‌ها انتخاب می‌شدند که باید آن را تکرار کنیم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها