{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«لایه‌های دروغ»؛ فیلمی که دو سه دهه دیر ساخته شده است!

«لایه‌های دروغ»؛ فیلمی که دو سه دهه دیر ساخته شده است!
کدخبر : 11561

جعفر گودرزی منتقد سینما معتقد است فیلم «لایه‌های دروغ» فاقد ارزش‌های هنری، محتوایی و تکنیکی است و روح سینما را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش هنر ام‌روز، پس از نمایش فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب در برج میلاد به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر، جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان، نویسنده و تهیه‌کننده سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این اثر پرداخت.

در ادامه متن یادداشت این منتقد سینما را درباره این فیلم اکشن می‌خوانید:

«این فیلم درباره آتش‌نشانی است که در طول خدمتش جان ده‌ها نفر را نجات داده و به نوعی برای خودش یک قهرمان است، اما در ادامه درگیر باند تبهکاری می‌شود و… .

وقتی قصه‌ای برای فیلمی وجود ندارد، قطعا سردرگمی، سطحی‌نگری، بی‌هویتی و باری به هر جهت بودن می‌شود شاکله فریم‌هایی که پشت سر هم قرار است به اسم فیلم جان بگیرند.

«لایه‌های دروغ» یک فتوکلیپ است تا سینما.

سینمای اکشن و عامه‌پسند هم برای خودش قواعدی دارد، با تکیه بر دانش رزمی صرف که نمی‌شود سینما را به سخره گرفت. سازنده اثر در دوران امروزی سینما، چه درک و برداشتی از مفهوم فیلمسازی ‌‌و سینما دارد؟

فیلم نه ارزش هنری دارد، نه محتوایی و نه تکنیکی. در بهترین حالتش ۲-۳ دهه دیر ساخته شده و کارگردان هم دیر رسیده است.

سطح شعور، ذایقه و فهم مخاطب در این فیلم به بدترین شکل ممکن مورد اهانت قرار گرفته و روح سینما هم با این اکشن-کمدی خدشه‌دار شده است.

فیلم در حد یک کابوس است؛ کابوسی که از ابتدا گریبان بازیگر اصلی را گرفته و خودش هم نمی‌داند برای چه؟! و ملغمه‌ای از همه‌چیز و هیچ‌چیز است.

«لایه‌های دروغ» مساوی است با رامین سهراب و سایر بستگان!

حضور این فیلم هم در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر واقعا نوبر است و باید به هیات انتخاب دست‌مریزاد گفت.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها