{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

روزنامه لوموند فرانسه درباره حضور فیلم‌های سه بازیگر زن ایرانی در جشنواره کن

روزنامه لوموند فرانسه درباره حضور فیلم‌های سه بازیگر زن ایرانی در جشنواره کن
کدخبر : 14007

در آستانه آغاز ۷۵‌امین جشنواره فیلم کن مجله «ام»، که هرهفته توسط روزنامه لوموند فرانسه منتشر می‌شود مطلبی درباره سه بازیگر زن ایرانی حاضر در این جشنواره منتشر کرده است. سه بازیگری که یکی از آنها یعنی گلشیفته فراهانی اعلام کرده در جشنواره امسال حضور نخواهد داشت اما ترانه علیدوستی با «برادران لیلا» و زهرا امیرابراهیمی با «عنکبوت مقدس» روی فرش قرمز جشنواره کن می‌آیند.

به گزارش هنر ام‌روز، در این مطلب که به قلم غزال گلشیری روزنامه نگار ایرانی ساکن فرانسه نوشته شده درباره این سه نفر و سه مسیر مختلفی که تا روی فرش قرمز کن امسال رفته‌اند، صحبت شده. در بخشی از این یادداشت آمده:«گلشیفته فراهانی، زهرا امیرابراهیمی و ترانه علیدوستی. دو نفر اول ناچار به ترک کشورشان شده‌اند، اولی به خاطر بازی در یک فیلم آمریکایی و دومی بعد از جنجال یک ویدیو که به شدت در آن آبروی او را بردند. نفر سوم اما هنوز در ایران زندگی می‌کند و نقش مهمی در جریان می‌تو ایران دارد که به تازگی در ایران سربرآورده.

این سه بازیگر پیشرو هرگز با هم یک فیلم بازی نکرده‌اند، به جز «شیرین» کیارسیتمی که یک فیلم شبیه یک گروه کر است، اما هرکدام نقشی به شیوه خود برای تغییر جامعه‌ ایفا می‌کنند و تجسم حیات خاص و استثنایی سینما در کشورشان هستند. تصویر کنار هم قرارگرفتن این سه نفر بر روی فرش قرمز بدون شک جهانی خواهد شد، نمایشی از اینکه این سه هنرمند هموطن، هرگز دشمن هم نخواهند بود.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها