{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«شان پن» در مراسم گلدن گلوب از ایرانیان گفت

«شان پن» در مراسم گلدن گلوب از ایرانیان گفت
کدخبر : 16614

شان پن از زنان ایران و افغانستان حمایت کرد.

تازه‌ترین مراسم اهدای جایزه گلدن گلوب که با توجه به حاشیه‌های پیشین، تلاشی برای کسب اعتبار مجدد این جایزه مهم سینمایی محسوب می‌شود، امسال چهره‌های بسیار سرشناسی را کنار هم جمع کرد. این مراسم سال ۲۰۲۲ بدون نمایش تلویزیونی و بدون حضور رسانه‌ها و چهره‌های مشهور برگزار شد و به عقیده برخی از مخاطبان، یکی از کم‌رونق‌ترین مراسم اهدای جوایز سینمایی بود.

مراسم اهدای هشتادمین جایزه سینمایی گلدن گلوب سه‌شنبه شب با حضور ستاره‌های سینما و سریال‌های تلویزیونی در بورلی هیلز برگزار شد و شان پن، بازیگر شناخته‌شده‌ای که فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز دارد، در این مراسم سخنرانی کرد و  شجاعت جوانان ایرانی و افغانستانی را در ستود.  از زنان افغانستان به دلیل مقاومت در برابر تلاش‌های طالبان برای سلب آزادی و دسترسی آنان به آموزش، تقدیر کرد.

شان پن با لحنی متاثر و در عین حال جدی گفت: «نباید فراموش کنیم که آزادی صرفا یک رویا نیست، بلکه یک نیاز انسانی است که باید برای آن جنگید و فداکاری کرد.»

فیلم خارجی

 

این برنده اسکار پیش‌تر نیز در حمایت از مقاومت مردم اوکراین در برابر حمله نظامی روسیه، به کی‌یف رفته و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ملاقات کرده بود.

در بخش دیگری از مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۳، ولودیمیر زلنسکی نیز در یک پیام ویدیویی گفت که اوکراین در جنگ خود با روسیه پیروز خواهد شد. او با تشکر از حامیان اوکراین در «جهان آزاد»، خطاب به اهالی هالیوود گفت: «جنگ در اوکراین هنوز تمام نشده اما جریان در حال تغییر است و مشخص است که چه کسی پیروز خواهد شد. ما هنوز جنگ و اشک در پیش داریم اما اکنون می‌توانم به شما بگویم که سال گذشته چه کسی بهترین بود. جنگ جهانی سومی در کار نخواهد بود. این یک فیلم سه‌گانه نیست. ما پیروز خواهیم شد.»

 

در یکی از مهم‌ترین بخش‌های رقابتی جایزه گلدن گلوب، از میان فیلم‌های «آواتار»، «الویس»، «فابلمن‌ها»، «تار» و «تاپ گان: ماوریک»، در نهایت «فابلمن‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ موفق به کسب جایزه شد. اسپیلبرگ که جایزه بهترین کارگردانی را نیز از آن خود کرد، فیلم «فابلمن‌ها» را بر اساس زندگی واقعی خود در دوران نوجوانی ساخته است. او گفت که این فیلم الهام گرفته از زمانی است که با اختلاف‌های زناشویی و یهودی‌ستیزی والدینش سروکار داشت اما از ۱۷ سالگی آن را پنهان کرد. اسپیلبرگ تاکید کرد: «وقتی ۷۴ ساله شدم، تصمیم گرفتم که دیگر باید این ماجرا را به فیلم تبدیل کنم و خوشحالم که آن را انجام دادم.»

در شب طلایی گلدن گلوب ۲۰۲۳، «اشباح اینیشرین»، ساخته مارتین مک‌دونا، از فیلم‌های دیگری بود که توانست جوایز مهمی مانند بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین فیلمنامه را به دست بیاورد. کالین فارل نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های موزیکال یا کمدی را از آن خود کرد.

فیلم «همه‌چیز، همه‌جا، یکباره» نیز از آثاری بود که توانست جایزه بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی را برای میشل یئو به ارمغان بیاورد. کی هوی کوان هم برای بازی در این فیلم، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شناخته شد.

در این میان، جایزه بهترین بازیگر مرد درام به آستین باتلر برای فیلم «الویس» رسید و کیت بلانشت برای درخشش در فیلم «تار» بهترین بازیگر زن درام شناخته شد. هیئت داوران بهترین بازیگر زن نقش مکمل را آنجلا بیست برای ایفای نقش در فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» اعلام کرد و جایزه بهترین سریال تلویزیونی درام به «خانه اژدها» از محصولات شرکت اچ‌بی‌او اهدا شد.

سایر برگزیدگان این جایزه معتبر سینمایی عبارت بودند از: جایزه بهترین سریال موزیکال یا کمدی تلویزیونی برای سریال «دبستان آبوت»، جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام برای کوین کاستنر به خاطر ایفای نقش در «یلواستون»،‌ جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام برای زندایا برای سریال «سرخوشی»، جایزه بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی برای کوئینتا برانسون برای «دبستان آبوت» و جایزه بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی برای جرمی آلن وایت به دلیل ایفای نقش در «خرس».

هیئت داوران گلدن گلوب ۲۰۲۳ بهترین سریال کوتاه را مجموعه «نیلوفر سفید» از محصولات اچ بی‌او شناخت و فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵» جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به دست آورد. «پینوکیو گی‌یرمو دل‌ تورو» محصول شرکت نتفلیکس نیز بهترین فیلم انیمیشن شناخته شد.

تقریبا ۲۰۰ روزنامه‌نگار و فعال بین‌المللی صنعت فیلم در گلدن گلوب ۲۰۲۳ رای دادند. در میان این رای‌دهندگان، نزدیک به ۵۲ درصد تفاوت نژادی و قومی وجود داشت و ۱۰ درصد آنان را افراد سیاه‌پوست تشکیل می‌دادند.

 

 
 
 
 
 
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها