{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شیوع ویروس کرونا توجه به فیلم‌های آخرالزمانی را بیشتر کرده است

همذات‌پنداری با پایان زمین

همذات‌پنداری با پایان زمین
کدخبر : 1752

شیوع ویروس کرونا وضعیتی آخرالزمانی برای بعضی کشورها به وجود آورده که پیش از این فقط در فیلمها و داستان‌ها روایت می‌شد. حالا خیلی از مخاطبان سینما با همذات‌پنداری بیشتری پای این فیلمها و داستان‌ها می‌نشینند.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی:  به دنبال شیوع ویروس کرونا در مناطق گسترده‌ای از جهان، دیدن این ده فیلم را که به موضوعاتی همچون بیماری‌های واگیردار، نابودی جهان و بشریت پرداخته‌اند،‌ به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم شیوع Contagion)  2011)

کارگردان: Steven Soderbergh (استیون سودربرگ)

نویسنده: Scott Z. Burns (اسکات زد برنز)

خلاصه داستان:  در ابتدای فیلم صدای سرفه ای قوی به گوش می رسد. شیوع یک فیلم واقع گرایانه در مورد بیماری های مسری جهانی است و  در داستان گمانه زنی های ترسناکی در مورد نحوه ی نفوذ یک ویروس معلق در هوا به انسان‌ها وجود دارد و به این نکته می پردازد که چگونه این ویروس در زمان اندکی در تمام دنیا گسترش می یابد.

matt-damon-contagion-image-6

فیلم دوازده میمون Twelve Monkeys) 1995)

کارگردان: Terry Gilliam (تری گیلیام)
نویسنده: Chris Marker (کریس مارکر)

خلاصه داستان: 12 میمون در واقع یکی از مهم‌ترین فیلم‌های مربوط به سفر زمان است. داستان از آنجا شروع می‌شود که در سال 1996 با انتشار ویروسی کشنده در نقاط مختلف جهان بیش از 5 میلیارد نفر از ساکنین سیاره ما نابود می‌شوند و مردم برای ادامه تمدن خود ناچار به سفر به اعماق زمین می‌شوند. تمدنی جدید با شرایط جدید در اعماق زمین و به دور از قلمروی جدید حکمرانی ویروس‌های کشنده شکل می‌گیرد، اما این افراد که سودای بازگشت به سطح را دارند هر از گاهی یکی از زندانیان داوطلب خود را به سطح می‌فرستند تا نمونه‌هایی را جمع‌آوری کند که وضعیت رشد و تکثیر ویروس را دنبال کنند.

در یکی از این سفر‌ها داوطلبی به نام جیمز کول مامور می‌شود که با ماشین زمان به سال 1996 برگردانند شود تا اطلاعاتی درباره گروهی که مسوول انتشار این ویروس بودند و خود را لشکر 12 میمون می‌نامیدند به دست آورند.

Monkeys2

 
فیلم کوری 2008 (Blindness)
کارگردان: فرناندو میرلس Fernando Meirelles
نویسنده: ژوزه ساراماگو José Saramago 

خلاصه داستان: مردم یک شهر خیلی ناگهانی به کوری دچار می شوند. این کوری مرموز که ظاهراً به سرعت هم سرایت می کند، دولتمردان را مجبور می کند تا برای کسانی که دچارش شده اند، قرنطینه بسازد و همه را در آنجا جا بدهد و این سرآغاز مشکلات متفاوت است.

برای کسانی که رمان قدرتمند ساراماگو را خوانده باشند، این فیلم حرفی برای گفتن ندارد و کیفیت پایین تری نسبت به فیلم دارد. 

فیلم-Blindness-2008-5

فیلم جنگ جهانی زد 2013 (World War Z)

کارگردان : مارک فورستر Marc Forster
نویسنده :  درو گودارد، متیو مایکل کورناهان Matthew Michael Carnahan ، Drew Goddard 

خلاصه داستان: داستان فیلم درباره جری لین کارمند سازمان ملل متحد با بازی براد پیت است که برای مقابله با یک بیماری عالمگیر که باعث تبدیل انسان ها به زامبی ها شده و تهدیدی برای ارتش ها و حکومت ها و فراتر از آن تهدیدی برای نژاد بشری است,دنیا را زیر پا می گذارد و ...

این فیلم باتوجه به جلوه‌های ویژه و لوکیشن‌های متعدد بودجه بالایی داشته است اما از نظر منتقدین میتوانست فیلم‌نامه منسجم‌تر و بهتری داشته باشد.

WORLD-WAR-Z

فیلم پس از فردا 2004 (Day After Tomorrow)

کارگردان:رولند امریش  Roland Emmerich
نویسنده:رولند امریش،جفری ناچمان 

خلاصه داستان: متخصص و کارشناس علم هواشناسی، جک هال معتقد است که ظرف پنجاه تا صد سال آینده یک عصر یخ بندان جدید در انتظار ساکنان کره ی خاک است. او با دانشمندی بریتانیایی آشنا می شود که به این نتیجه رسیده که روز فاجعه بسیار زودتر از آن تاریخی خواهد بود که هال پیش بینی کرده است.

14

فیلم در جستجوی دوستی برای آخرالزمان 2012 (Seeking a Friend for the End of the World)

نویسنده و کارگردان: لورنا اسکافاریا Lorene Scafaria

خلاصه داستان: به تازگی شهاب سنگی عظیم رفته رفته در حال نزدیک شدن به کره زمین است که به نابودی بشریت و کره زمین می‌شود. همچنین تلاش عده‌ای از فضانوردان برای انهدام این شهاب سنگ به نتیجه نرسیده و حال مردم کره زمین دو هفته فرصت دارند تا تمام کارهای زندگی شان را انجام دهند.

بر خلاف اکثر ساخته های آخرالزمانی هالیوود درونمایه ای کمدی دارد که این اصل در اواخر فیلم حتی جایش را به درام هم می‌دهد.

1

مینی سریال منطقه ممنوعه2019 (Hot Zone)

کارگردانان:ایکل آپندال و نیک مورفی  Michael Uppendahl, Nick Murphy

خلاصه داستان: این مینی سریال 6 قسمتی در سال ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد، زمانی که بر اثر یک تصادف در آزمایشگاه مرکز کنترل بیماری‌ها، خطر انتشار و شیوع ویروس مرگبار ابولا در خاک آمریکا به وجود می‌آید و زمان محدودی برای جلوگیری از یک فاجعه‌ مرگبار باقی مانده است.

این اثر بر اساس کتابی غیر داستانی در سال 1994 با همین نام توسط ریچارد پرستون نوشته شده است.

ep105_blk2_day8_sc39_hotzone_0033_dl-20_wide-c1fc39f495c67983a74cd6e9f18f8bdf5eb54cea

فیلم ۲۸ روز بعد 2002 (Days Later 28)

کارگردان: دنی بویل  Danny Boyle

نویسنده: آلکس گارلند Alex Garland

خلاصه داستان: شهر در اثر شیوع ویروس آلوده شده است و معدود بازمانده‌ها برای نجات از دست زامبی‌ها کار سختی دارند. در شرایطی که بریتانیا در اثر شیوع ویروس نابود شده است، شخصیت اصلی قصه تازه از کما بیدار می‌شود و پی می‌برد که28 روز قبل دنیا زیرورو شده است.

Days-Later-28

فیلم فرزندان بشر 2006 (Children of Men) 

کارگردان: Alfonso Cuarón (آلفونسو کوارون)
نویسنده: Alfonso Cuarón (آلفونسو کوارون), Timothy J. Sexton (تیموتی ج. سکستون)

خلاصه داستان:در آینده نزدیک توصیف‌شده در فیلم نسل بشر قدرت تولید مثل را به دلیل شیوع یک بیماری مرموز در سال‌های گذشته از دست داده اند. داستان فیلم در سال 2027 رخ میدهد, هنگامی که بلایای طبیعی, جنگ, اعمال تروریستی, دنیا را غیر قابل کنترل و آشفته می سازند. بریتانیا تنها ملتی است که باقی مانده و به وسیله نیرو های مخوف پلیس کنترل میشود, همچنین 18 سال است که فرزندی متولد نشده اما به طرز معجزه آسایی زنی باردار شده است.

unnamed

فیلم دیوانگان 1973 (Crazies)

کارگردان و نویسنده: جورجیا رومرو  George A. Romero

خلاصه داستان: در یک شهر کوچک بعد از اینکه  ویروسی به نام تریکسی که قرار بوده یک سلاح بیولوژیک باشد در میان مردم اپیدمی می‌شود و منبع آب شهر را آلوده می کند، ساکنان شهر با خوردن آب دچار جنون شده و بعد از مدتی می میرند. در این شرایط عده‌ای از ساکنان که هنوز آلوده نشده‌اند، برای زنده ماندن می جنگند.

در سال ۲۰۱۰ نسخه‌ جدیدی از آن را بازسازی کردند.

best-horror-movies-virus-The-Crazies-1973

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها