{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

علت موفقیت بیشتر مارول نسبت به دی‌سی

علت موفقیت بیشتر مارول نسبت به دی‌سی
کدخبر : 4696

استودیوی مارول در طول تنها ۱۳ سال بیش نزدیک به بیست و سه میلیارد دلار در سراسر دنیا بلیت فروشی کرده و بعضی از موفق‌ترین چندگانه‌های سینمایی تاریخ را به مخاطبین شناسانده است. رقیب «دنیای سینمایی مارول» (MCU) که از کتاب‌های کامیک مارول الهام گرفته شده، «دنیای گسترده دی‌سی» (DCEU) برادران وارنر و دی‌سی فیلمز است که فروش فیلم‌هایش با مارول و دیزنی اختلاف زیادی دارد و انتظار می‌رود با عرضه چهار فیلم در سال از سوی مارول این اختلاف حتی بیشتر هم شود.

هنرام‌روز: «دیوید اس. گویر» نویسنده «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت»نیز از این اختلاف به خوبی آگاه است و در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» علتش را توضیح داده. گویر می‌گوید تغییر مداوم مدیریت مانع شکوفایی دی‌سی شده در حالی که «کوین فایگی» از ابتدا بر تولیدات سینمایی مارول نظارت کرده و می‌کند.

می‌گوید: «به نظر من یکی از مشکلات این است که مارول در طول ۱۵ سال گذشته مدیریت ثابتی داشته، اما دی‌سی نه. در مورد اینکه چه کسی دی‌سی را مدیریت می‌کند تغییرات زیادی صورت گرفته. این تغییرات اساساً بسیار دشوارش می‌کند. دشوار است که مسیری را در پیش بگیرید وقتی که مدیریت در حال تغییر است.»

این نویسنده در ادامه اضافه می‌کند که تعهد مارول به منبع یکی دیگر از عوامل موفقیت استودیو بوده است: «یکی از مسائل دیگری که مارول در آن به‌شدت موفق بوده این است که همه اقتباس‌هایشان به منبع وفادار می‌مانند. «مرد مورچه‌ای»

همان «مرد مورچه‌ای» است. «هالک» همان «هالک» است. سعی نمی‌کنند چیزی را تغییر دهند. می‌توانم بگویم که فیلم‌هایشان را به نیت ابتدایی نزدیک می‌کنند. بنابراین، موضوع داشتن یک دنیای ثابت است، مدیریت ثابت و وفادار ماندن به منبع اقتباس.»

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» به کارگردانی «زک اسنایدر» در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در حالی که با بودجه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری به تولید رسیده بود، ۸۷۳ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

گویر در بخش دیگری از این مصاحبه بدترین پیشنهادی را فاش می‌کند که یکی از مدیران استودیوی برادران وارنر و دی‌سی در مورد فیلمنامه ارائه کرده‌اند: «[بدترین آن‌ها] پیشنهادی بود که در مورد «مرد پولادین»

گویرد که سابقه نویسندگی برای سه‌گانه «شوالیه تاریکی»

«کریستفر نولان» و «ترمیناتور:سرنوشت شوم»و «بلید»را دارد، در مورد مشکلات نویسندگی در صنعت فیلمسازی می‌گوید: «مشکل نویسندگان، به‌خصوص در سینما، و کمتر در تلویزیون، این است که شما باید نزدیک به یک-سوم فیلم را نوشته باشید تا نام شما به عنوان نویسنده ذکر شود – در حالی که ممکن است نویسنده‌ای ۲۵ درصد، نویسنده دیگری ۲۰ درصد و فردی دیگر ۱۵ درصد فیلمنامه را نوشته باشد. یعنی ممکن است نام شما به عنوان نویسنده ذکر شود اما ۷۰ درصد متن را ننوشته باشید.»

منبع: سینما نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها