{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اصغر فرهادی به دنبال رکوردی تاریخی

اصغر فرهادی به دنبال رکوردی تاریخی
کدخبر : 7796

بر اساس جدیدترین پیش‌بینی، فیلم "قهرمان" در شاخه بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اصلی و بهترین فیلم بین‌المللی سال از بخت‌های اصلی اسکار ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

به گزارش هنر ام‌روز، در جدیدترین پیش بینی درباره جوایز اسکار ۲۰۲۲ که از سوی "اسکات فینبرگ" ستون‌نویس جوایز سینمایی در نشریه هالیوود ریپورتر منتشر شده است، فیلم "قهرمان" به نویسندگی و کارگرانی اصغر فرهادی جزو پیشتازهای چهار شاخه قرار دارد و در صورتی که این فیلم بتواند به جمع نامزدهای نهایی دو شاخه بهترین فیلم و کارگردانی راه یابد، نخستین باری خواهد بود که سینمای ایران در این دو شاخه مهم و اصلی جوایز اسکار، نامزد کسب اسکار می‌شود.

"قهرمان" پس از "پادشاه ریچارد"، "بلفاست" و "قدرت سگ" در رتبه چهارم شانس‌های اسکار بهترین فیلم قرار گرفته و پس از آن نیز فیلم‌های "C’mon, C’mon"، "کودا"، "تل ماسه"، "هر چه قوی‌تر، سخت‌تر زمین می‌خوری"، "مادرن موازی" و "اسپنسر" قرار دارند. در شاخه بهترین کارگردانی نیز فرهادی در صدر شانس‌های کسب جایزه قرار داده شده و پس از آن "کنت برانا" (بلفاست)، "جین کمپیون" (قدرت سگ)، "دنیس ویلوو" (تل ماسه) و "رینالدو مارکوس گرین" (پادشاه ریچارد) جای گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، این فیلم در شاخه بهترین فیلمنامه اصلی پس از "بلفاست" در رتبه دوم پیشتازهای کسب جایزه قرار دارد و "پادشاه ریچارد"، "C’mon, Cmon" و "مادران موازی" دیگر رقبای اصلی فرهادی در این شاخه محسوب می‌شوند.

طبق پیش‌بینی‌های گذشته، "قهرمان" در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (فیلم غیرانگلیسی زبان) نیز در رتبه نخست بخت‌های اصلی کسب جایزه قرار دارد و "کوپه شماره ۶" (فنلاند)، "تیتان" (فرانسه)، "بدترین آدم دنیا" (نروژ) و "دست خدا" (ایتالیا) رقبای اصلی این فیلم معرفی شده‌اند. با این وجود فیلم "قهرمان" هنوز به صورت رسمی به عنوان نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی معرفی نشده‌ است.

اخبار مرتبط:

مایک لی: فرهادی در تعلیق بهتر از هیچکاک است

چرا اصغر فرهادی فیلمی درباره زنان نمی‌سازد؟

سینمای ایران پیش از با دو فیلم "جدایی" و "فروشنده" موفق به کسب جایزه اسکار خارجی شده و فرهادی برای فیلم "جدایی" در شاخه بهترین فیلمنامه اصلی نیز به جمع نامزدهای نهایی راه یافت. پیش از آن، مجیدی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ با فیلم "بچه‌های آسمان" سینمای ایران را نامزد ابن شاخه از جوایز اسکار کرد.

در صورت راهیابی "قهرمان" به جمع نامزدهای شاخه بهترین فیلم یا کارگردانی، این نخستین حضور سینمای ایران در جمع نامزدهای این دو شاخه از جوایز اسکار خواهد بود که به ندرت شاهد حضور سینماگران آسیایی بوده است.

جدیدترین ساخته فرهادی در نخستین نمایش جهانی خود امسال در جشنواره فیلم کن رونمایی شد و در نهایت جایزه بزرگ هیات داوران را به خود اختصاص داد. 

"قهرمان" قرار است از تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۷ دی‌ماه) در سینماهای آمریکا و از ۲۱ ژانویه از سوی سامانه نمایش آنلاین آمازون پرایم اکران شود. امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی در شهر شیراز مقابل دوربین این فیلم رفته اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها