{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به جای موزه به بوتیک هتل بروید؛ بهترین هتل‌های سنتی شیراز برای اقامت

به جای موزه به بوتیک هتل بروید؛ بهترین هتل‌های سنتی شیراز برای اقامت
کدخبر : 16610

شیراز شهر ساختمان‌های تاریخی، کاشی‌های رنگارنگ، غذاهای خوشمزه و عطر بهار نارنج است. جایی که در هر قدم آن شگفتی و زیبایی خاصی وجود دارد و شما را محصور خود می‌کند. باغ‌های گوناگون، بازارهای تاریخی و اقامتگاه‌های متنوع تنها بخشی از جذابیت‌های شیراز هستند. در این شهر مکان‌هایی وجود دارد که در نگاه اول مانند موزه به نظر می‌رسند اما درواقع مکانی برای اقامت هستند و تحت عنوان بوتیک هتل یا هتل‌های سنتی شناخته می‌شوند.

آیا می‌توانید تصور کنید که در جایی با قدمتی بیش از صد سال مقیم شوید و صبح‌ها با صدای فواره آب و پرندگان ساکن در درختان از خواب برخیزید؟ آیا می‌توانید خودتان را در اتاقی با گچبری ‌های زیبا و معماری خاص، همراه با وسایل نوستالژیک تصور کنید؟ در این مطلب تعدادی از بوتیک‌ هتل‌های شیراز را معرفی می‌کنیم. مکان‌هایی که متضمن اقامتی به یاد ماندنی هستند و به اندازه موزه‌ها حرف برای گفتن دارند.

shiraz01

اقامتگاه سنتی پسین شیراز

اقامتگاه پسین یکی از هتل‌های سنتی و محبوب شیراز است که در خیابان لطفعلی خان زند و کوچه نارنجستان قوام قرار دارد. خانه‌ای با قدمت بیش از 200 سال که دسترسی بسیار خوبی به باغ نارنجستان، خانه زینت الملک، مسجد نصیر الملک و مدرسه خان دارد. در این هتل 6 باب واحد اقامتی وجود دارد که دور تا دور حیاط قرار گرفته‌اند و همگی چشم‌انداز زیبایی به حیاط دارند و با وسایل نوستالژیک تزیین شده‌اند. 

در اقامتگاه سنتی پسین یک کافی شاپ 24 ساعته و یک رستوران با ظرفیت 17 نفر و وجود نیز وجود دارد که با انوع مختلفی از غذاهای سنتی و بومی از مسافران پذیرایی می‌کند. تمامی این موارد باعث می‌شوند اقامتگاه پسین بین مسافران شیراز محبوب باشد و معمولا جای خالی نداشته باشد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم اگر میل بودید در این هتل اقامت داشته باشید حتما با استفاده از وب سایت‌های رزرو آنلاین هتل اتاق مورد نظر خود را اجاره کنید.

هتل سنتی داریوش شیراز

در خیابان شاهچراغ شیراز بنایی زیبا از دوره قاجار به یادگار مانده است که امروزه تحت عنوان هتل سنتی داریوش شناخته می‌شود. اقامتگاهی با 8 واحد اقامتی و امکانات خوب که توانسته رضایت حداکثری مسافران را جلب کند. مهم‌ترین مزیت اقامت در این هتل وجود گالری سنگ و جواهرات و حمام سنتی است که می‌تواند تداعی‌گر آیین و آداب و رسوم ایرانی باشد. از طرف دیگر موقعیت مکانی هتل مزیت دیگری است که باید به آن بپردازیم. با سکونت در این اقامتگاه دسترسی بسیار خوبی به حرم شاهچراغ، خانه تاریخی منطقی نژاد، خانه فروغ الملک و بقعه بی بی دختران خواهید داشت. بنابراین هتل سنتی داریوش می‌تواند انتخاب خوبی برای اقامت باشد. 

shiraz02

 

هتل سنتی خانه شیرازی

اقامتگاه خانه شیرازی بیش از آن‌که یک هتل باشد، نوعی موزه است. جایی که هم از لحاظ معماری هم از لحاظ دکوراسیون و سبک تزئینات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مکان چیزی حدود 200 سال قدمت دارد و عمر آن به اواخر دوران زندیه باز می‌گردد. مهم‌ترین مزیت خانه شیرازی ممنوع بودن بازدید عمومی و دربست بودن اقامتگاه است. به بیان دقیق‌تر فقط مهمانان هتل اجازه ورود به محیط را دارند و سایر افراد مجاز نیستند. همچنین در این هتل تنها دو سوئیت در طبقه بالا و دو اتاق در طبقه پایین به همراه یک آشپزخانه و یک تالار مخصوص غذا خوری وجود دارد. 

تمامی این فضاها به زیباترین شکل ممکن با آثاری از گچبری، نقاشی و وسایل دکوری خاص تزئین شده‌اند و تداعی کننده فضای موزه‌ها هستند. این بوتیک هتل مکانی عالی برای علاقمندان به هنر و فرهنگ ایرانی است. بنابراین اگر شما از این دسته افراد هستید حتما پیش از آغاز سفر با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین رزرو هتل، سوئیت یا اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایید.

بوتیک هتل اسکرو شیراز

بوتیک هتل اسکرو جایی است که علاوه‌بر زیبایی‌های ظاهری و معماری خاص، داستان‌های زیادی نیز با خود به همراه دارد. این خانه زیبا در گذشته کاروانسرایی بود که بازرگانان هندی وارد آن می‌شدند و نخ‌های پیچیده شده را با خود به هند می‌بردند. وجه تسمیه اقامتگاه نیز از همین‌جا است. زیرا اسکرو «پیچیدن» معنا می‌شود. این داستان به چیزی حدود 120 سال پیش باز می‌گردد. پس از گذشت چندی مرمت کاران تصمیم گرفتند بنا را مرمت کنند و بر زیبایی آن بیفزایند. همین شد که امروز اقامتگاه سنی اسکرو به‌عنوان یکی از بهترین و خاص‌ترین بوتیک هتل‌های شیراز شناخته می‌شود. 

جایی که با اقامت در آن حس می‌کنید ساکن موزه شده‌اید. به محض ورود به محوطه دالان مخصوصی می‌شوید که شما را از فضای عمومی به حیاط اصلی وصل می‌کند پس از آن سالن پذیرش است که باعث می‌شود نفس‌تان در سینه حبس شود؛ آیینه کاری زیبایی که مشابه آن تنها در کاخ‌ها وجود دارد. بعد از آن هم اتاق‌ها هستند که هرکدام به نوعی سبب غافلگیری مسافران می‌شوند. اتاق آجری، اتاق ترنج و اتاق شیراز که به بهترین نحو و با اصول معماری ایرانی تزئین شده‌اند. این هتل به قدری محبوب است که معمولا فضای خالی ندارد. بنابراین بهتر است پیش از آغاز سفر مکان مورد نظر خود را رزرو کنید تا سفرتان با ناامیدی قاطی نشود. 

shiraz03

بوتیک هتل‌های شیراز؛ موزه‌هایی برای اقامت راحت

همیشه وقتی صحبت تاریخ و فرهنگ به میان می‌آید همه به موزه‌گردی و دیدن آثار تاریخی فکر می‌کنند. جا‌هایی که می‌توانند نمایانگر تاریخ، فرهنگ و هنر اقوام مختلف باشند. در این مطلب تعدادی از هتل های شیراز را معرفی کردیم که اگر بیش‌تر از موزه نباشند، کم‌تر از آن هم نیستند. خانه‌هایی قدیمی که به زیباترین شکل ممکن تزئین شده‌اند و شما را به گذشته‌های دور می‌برند. حتی تصور بیدار شدن با صدای پرندگان و شرشر آب لذت بخش است؛ چه برسد به تجربه کردن این موارد. 

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر شیراز اقامت در مکان‌هایی چون هتل سنتی ایرانمهر و سایر اقامتگاه‌های سنتی را از دست ندهید. برای آشنا شدن با موارد بیش‌تر و شناخت امکانات و خدمات آن‌ها می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین رزرو هتل استفاده کنید تا در سفر به شهر شعر و بهار نارنج اقامتی خاطره‌انگیز نصیب‌تان شود. 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها