{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف دو مجسمه عظیم ابوالهول

کشف دو مجسمه عظیم ابوالهول
کدخبر : 11222

کاوش اخیر باستان‌شناسان در مصر به کشف حیرت‌انگیز دو مجسمه سنگی و عظیم ابوالهول منجر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد در پی یک پروژه باستان‌شناسی مشترک بین مصر و آلمان دو مجسمه عظیم ابوالهول در مقبره باستانی فرعون «آمنهوتپ سوم» واقع در غرب «اقصر» کشف شد.

این آثار در جریان مرمت مقبره تاریخی «آمنهوتپ سوم» کشف شده‌اند.

به گفته باستان‌شناسان هر یک از این مجسمه‌های عظیم نزدیک هشت متر طول دارند و به نظر می‌رسد بر اساس چهره «آمنهوتپ سوم»، نهمین فرعون از دودمان هجدهم ساخته شده باشند. این مجسمه‌ها به نحوی تراشیده شده‌اند که بتوانند ریشی شبیه به ریش افراد سلطنتی و یک گردنبند بزرگ را به تصویر بکشند.

به گفته «مصطفی وزیری» دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر، با بررسی‌های بیشتر، عبارت «محبوب آمون رع» که بر روی تنه‌ یکی از این دو مجسمه حکاکی شده بود کشف شد.

در همین مکان علاوه بر این دو مجسمه عظیم، سه مجسمه تقریبا سالم که یکی از الهه‌های مصر باستان را به تصویر می‌کشند نیز کشف شده است. این الهه که به شکل یک شیر به تصویر کشیده شده است به عنوان مدافع ایزد خورشید شناخته می‌شد. در این مکان همچنین بقایای یک سالن ستون‌دار که نقش و نگارهایی بر روی دیوارهای آن وجود دارد نیز کشف شده است. این نقاشی‌ها بخشی از یک جشن باستانی مصری را که برای به رسمیت شناختن  و یادآوری حق فرعون برای حکمرانی برگزار می‌شد به تصویر می‌کشند.

این جشن بر اساس سنت در سی‌امین سال حکومت فرعون برگزار می‌شد. «آمنهوتپ سوم» جزو معدود فرعون‌هایی بود که برای برگزاری این مراسم زنده ماند. کارشناسان معتقدند این مراسم «آمنهوتپ سوم» باشکوه‌ترین مراسم در تاریخ مصر باستان بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها