{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پاریس میزبان نمایشگاه تصویرسازی‌ها و نسخه دست نویس شازده کوچولو

پاریس میزبان نمایشگاه تصویرسازی‌ها و نسخه دست نویس شازده کوچولو
کدخبر : 11969

نسخه اصلی و دست‌نویس کتاب «شازده کوچولو» اثر مشهور آنتوان دو سنت اگزوپری، نویسنده فرانسوی، برای نخستین بار در نمایشگاه «ملاقات با شازده کوچولو» از تاریخ ۱۷ فوریه در موزه هنرهای تزیینی در پاریس به نمایش گذاشته‌‌شد.

هنرام‌روز: این نمایشگاه تا روز ۲۶ ژوئن قابل بازدید است. در کنار نسخه ارزشمند و دست نویس شازده‌ کوچولو، بیش از ۶۵۰ اثر مرتبط با این اثر جاودانه به نمایش درآمده‌است.

یکی از ویژگی‌های نسخه خطی شازده کوچولو، ظرافت آن است، زیرا آنتون سنت اگزوپری برای نگارش متون و طراحی‌های خود از نوعی کاغذ بسیار نازک به نام «پوست پیاز» استفاده کرده است.

با وجود اینکه اگزوپری هیچ‌گاه نویسنده ادبیات کودک یا تصویرگر نبود، اما این کتاب را شخصا تصویرسازی کرد و متن را در کنارش قرار داد. 

متصدی نمایشگاه دیدار با شازده کوچولو می‌گوید: «به لطف دست‌نوشته‌های آنتوان دو سنت اگزوپری به این نکته دست می‌یابیم که او مانند یک کارگردان در بریدن صحنه‌هایی از داستان خود یا اصلاحی از شخصیت‌ها تردیدی به خود راه نداده است».

نسخه دست نویس شازده کوچولو در کتابخانه و موزه شخصی مورگان در نیویورک نگهداری می‌شود. 

مونیه وانریب متصدی کتابخانه مورگان می‌گوید: «شازده کوچولو در امریکا نوشته‌شد. بیشتر افراد این را نمی‌دانند اما اگزوپری تحت تاثیر شهر منهتن قرار گرفت.»

او خودش عاشق این کتاب است و می‌گوید: «می‌توانید این کتاب را چندین بار و در هر سنی بخوانید و چیزهای جدیدی از ان دریافت کنید.»

کتابخانه مورگان در سال ۱۹۰۶ توسط پیرپونت مورگان در نیویورک تاسیس شد و دست‌نوشته‌ها، کتب کمیاب و اسنادی که او جمع آوری کرده بود را نگهداری می‌کند و از سال ۱۹۲۴ در‌هایش به روی عموم باز کرده‌است.

.

شازده کوچولو، یکی از محبوبترین داستان‌های کلاسیک مدرن است که نخستین بار در سال ۱۹۴۳ و یک سال پیش از سقوط هواپیما و مرگ آنتوان دو سنت اگزوپری منتشر شده است.

شازده کوچولو یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده است. این کتاب به بیش از ۴۹۸ زبان و گویش در جهان ترجمه شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از ان به فروش رسیده.

.

این کتاب روایت داستان پسر بچه‌ای است که برای کسب خرد و حکمت به سراسر دنیا مسافرت می‌کند. راوی داستان مرد خلبانی است که در دوران کودکی متوجه شده است بزرگسالان دچار کمبود تخیل و فهم کامل موضوعات هستند. شازده کوچولو در سیاره کوچک خود از گل سرخ و زیبایی نگهداری می‌کند و عاشق آن گل زیبا می‌شود. اما سرانجام به دلیل غرور و خودخواهی گل سرخ، شازده کوچولوی سرخرده او را رها می‌کند و سفرش به سیاره‌های دیگر را آغاز می‌کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها