{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دختربچه‌ای که دوربین را اسلحه دید و تسلیم شد

دختربچه‌ای که دوربین را اسلحه دید و تسلیم شد
کدخبر : 14769

برنامه "عکس‌های تکان‌دهنده" شبکه هیسپان تی‌وی در جدیدترین قسمت به نمایش تصویر کودک چهارساله سوری با عنوان "دختر بی‌گناه و عکاس" اختصاص دارد.

به گزارش هنر ام‌روز، "عکس‌های تکان‌دهنده" به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به بررسی تصویر دختر چهار ساله اهل سوریه رفته که یک خبرنگار با دوربین به او نزدیک می‌شود تا عکسی از او بگیرد و این دختر با تصور اینکه سلاحی به سمت او نشانه رفته است دستان خود را به نشانه تسلیم بالا می‌برد.

این عکس با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و دنیا را شوکه کرد. عکس مربوط به یک دختر آواره سوری در اردوگاه "اطمه" است که پس از کشته شدن پدر به همراه مادر و سه برادرش در این اردوگاه زندگی می کند.

عکاس این تصویر تأکید کرد که این دختربچه به حدی از دوربین ترسیده بود که دستان خود را بالا گرفت، دختر اهل سوریه نه به اسلحه بلکه نسبت به دوربین این واکنش را نشان داد زیرا او فقط در این جنگ اسلحه دیده بود.

 "عکس‎های تکان‎دهنده" کاری از واحد برنامه‌های شبکه اسپانیایی پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است.

به گزارش ایسنا، این برنامه فردا پنجشنبه، ۲۶ خرداد ماه ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه و ۱۱ و ۱۵ دقیقه و روز جمعه، ۲۷ خرداد ساعت‌ ۱۳ و ۱۵ دقیقه برای اسپانیایی‌ زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها