{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برگزاری نمایشگاهی از اثار هنرمندان زندانی توسط ای‌وی‌وی در لندن ‌

برگزاری نمایشگاهی از اثار هنرمندان زندانی توسط ای‌وی‌وی در لندن ‌
کدخبر : 15884
خبرنگار:

ای‌وی‌وی هنرمند مشهور چینی اکتبر امسال و با همکاری موسسه خیریه Koestler Arts نمایشگاهی تحت عنوان «ازادی» را در لندن برگزار خواهد کرد.

هنرام‌روز: این نمایشگاه همزمان با شصمین سالگرد جایزه کوستلر که به تجلیل از دستاورد هنرمندانی زندانی انگلیس می‌پردازد، برگزار خواهد شد و اثار هنرمندان زندانی در معرض دید عموم قرار می‌دهد. 

اثار نمایشگاه ازادی توسط افراد زندانی، کسانی که در مراکز بهداشت روانی بستری هستند، مراکز بازداشت مهاجرت و مؤسسات مجرمین جوان خلق شده‌اند و تنوع تجربیات این افراد را منعکس خواهد کرد.

ای‌وی‌وی یکی از مشهورترین هنرمندان چین است و در سال ۲۰۱۱ به دلیل انتقاد از حکومت چین بازداشت شد. او ۸۱ روز را در بازداشت گذراند و سپس از چین خارج شد و در مصاحبه‌هایی که پس از آزادی انجام داد، اعلام کرد که تحت بازجویی های مکرر و نظارت مداوم قرار داشته است. پس از ان تجربه بازداشت بارها در اثارش دیده‌شد. 

آی در بیانیه‌ای درباره این نمایش گفت: «این نمایشگاه به نقش اندیشیدیدن و خلق کردن در زمانه زندگی انسان‌ها تحت محدودیت می‌پردازد. آثار هنری و ادبی قابل توجه تاریخ زمانی خلق شدند که هنرمند به جای آزادی کامل، محدودیت و سرکوب را تجربه می‌کرد.»

اوایل سال جاری موسسه Koestler Arts از بازداشت‌‌شدگان دعوت کرد تا آثار هنری خود را در رشته‌های مختلف هنری، چون نویسندگی، طراحی یا موسیقی را برای جوایز سالانه Koestler ارسال کنند. گویا تمامی شرکت‌کنندگان بازخوردی درباره اثارشان دریافت می‌کنند، اما در نهایت تعداد کمی از این اثار به نمایش عموم درمی‌اید.

به گفته متصدیان نمایش، ای‌وی‌وی در طول تابستان هزاران اثر تجسمی ارسال شده را بررسی می‌کند. ای‌وی‌وی قصد دارد تا به افتخار شصتمین سالگرد جایزه هنری کوستلر جاه طلبانه‌ترین و متفاوت‌ترین نمایشگاه را برگزار کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها