{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دود هیزم و ۶۰ سیگار در روز: داستانی که از ترفندهای جاعلان اثار هنری می‌گوید

دود هیزم و ۶۰ سیگار در روز: داستانی که از ترفندهای جاعلان اثار هنری می‌گوید
کدخبر : 16257
خبرنگار:

پیتر جیمز نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی برای تکمیل اطلاعاتش در خصوص جعل اثار هنری که موضوع اخرین رمانش است، مدتی را با چند نفر از استادان جعل اثار هنری سپری کرد. پوشیدن لباس‌های قرن ۱۸ و وارد کردن الیاف این لباس در رنگ‌های تابلو تا قرار دادن تابلوها برای چند هفته جلوی اجاق‌های هیزمی و قرار دادن اثر هنری در اتاق فردی که روزی ۶۰ نخ سیگار می‌کشد. اینها تنها چند ترفند جعل اثار هنری هستند که جاعلان با پیتر جیمز در میان گذاشته‌اند.

هنرام‌روز: یکی از جاعلان به این نویسنده اعتراف کرد که پیش از نصب دوربین‌های مدار‌بسته از خانه موزه‌های مجلل بازدید می‌کرد و از تابلوها عکس‌ها می‌گرفت و ان‌ها را کپی می‌کرد و بعد دوباره برای تعویض تابلوها به این موزه‌ها بازمی‌گشت. به گفته جیمز چنین تابلوهایی با قدمت ۳۰ سال به جای اثار اصلی هنوز هم در خانه موزه‌های مجلل موجود هستند.

یکی دیگر از جاعلان به این نویسنده گفته که یک کارمند موزه لباسی متعلق به قرن هجدهم را به او قرض می‌داد تا هنگام جعل اثری مربوط به سال ۱۷۷۰ بپوشد. این کار برای این بود که مطمئن باشد حتی ذره‌ای از الیاف لباس‌های جدید در رنگ نمی‌افتد.

جیمز می‌گوید: «او به من گفت، من مقداری از ان الیاف را با دود وارد رنگ‌ها می‌کردم تا اگر تاریخ کربنی اثر بررسی شود نتیجه مربوط به سال ۱۷۷۰ باشد.»

جدیدترین رمان این نویسنده با عنوان picture you dead در تاریخ ۲۹ سپتامبر منتشر می‌شود. موضوع این رمان درباره جاعلان اثار هنری و ترفندهایی است که استفاده می‌کنند تا کارشناسان متوجه تقلبی بودن اثرشان نشود. 

9AD1B59C-DC18-470B-A2BB-C95ABEF3F2C2

دیوید هنتی یکی از جاعلان مشهوری است که جیمز در این مدت با او صحبت کرده‌است. این جاعل در دهه ۱۹۹۰ به دلیل پاسپورت دستگیر و زندانی شد و در زندان به کپی کردن اثار پیکاسو و مودیلیانی مشغول شد و در نهایت این اثار را به فروش رساند!

او به گاردین گفته که در دهه ۱۹۳۰ یک تابلوی طبیعت بی‌جان را به قیمت ۳ پوند خرید و آن را به تابلوی نقاشی از ونسا بل تبدیل کرد و با امضای این هنرمند"VB34" به قیمت ۱۰۰۰ پوند فروخته‌. او بعدها همین تابلو را به عنوان اصلی تایید شده از ونسا بل در گالری در لندن دید که ۷۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده‌بود. 

او در سال ۲۰۱۴ اعتراف کرد که اثری از پیکاسو را کپی کرده و در حال حاضر به صورت قانونی از اثار هنری کپی می‌کند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا فریب دادن کارشناسان رضایت بخش است یا نه از "غرور حرفه ای" صحبت کرد و افزود: "این برای پول نیست."

منبع: گاردین

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها