{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مرمت اثری از یوهانس ورمیر کوپیدو پنهان در این نقاشی را اشکار کرد

مرمت اثری از یوهانس ورمیر کوپیدو پنهان در این نقاشی را اشکار کرد
کدخبر : 5553
خبرنگار:

دو سال پیش موسسه فرهنگی Staatliche Kunstsammlungen در درسدن آلمان یک پروژه مهم مرمت بر یکی از اثار یوهانس ورمیر را اغاز کرد تا کوپیدو پنهان در تابلوی دختری حال خواندن نامه در کنار پنجره را اشکار کند. حالا این پروژه به پایان رسیده و الهه عشق در نقاشی پیداست. پژوهشگران عقیده دارند وجود کوپیدو در نقاشی نشان از این دارد که دختر جوان در حال خواندن یک نامه عاشقانه است. این تابلو ار ماه سپتامبر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

هنرام‌روز: اوتا نایدارت برگزار کننده این نمایشگاه می‌گوید: «تصویر تازه، فرصتی برای تجدید نظر در معنای نقاشی است.»

این نقاشی حدود سال ۱۶۵۷ خلق شد و در سال ۱۷۴۲ برای مجموعه‌های هنری شهر درسدن خریداری شد. این نقاشی ابتدا به رامبرانت نسبت داده شد و بعد از ان پژوهشگران گفتند اثری از پیتر هوک است. اما در سال ۱۸۸۰ نتیجه پژوهش‌های تئوفیل توره برگر منتقد هنری فرانسوی ثابت کرد که اثری از ورمیر است.

D4484C28-1620-4058-BD22-7B543056B9AA

بعد از ان دانشمندان برای اولین بار در سال ۱۹۷۹ و در پی تجزیه و تحلیل این اثر هنری با اشعه ایکس بود که به وجود کوپیدوی مخفی پی بردند. بعد از ان مشخص شد که رنگ امیزی پس زمینه نقاشی مربوط به قرن ۱۸ است و با سال خلق اثر مغایرت دارد.

پیش از این و در سال ۲۰۱۹ این نقاشی در پروسه مرمت و در حالی که کوپیدوی ان هنوز به صورت کامل بازیابی نشده در معرض دید عموم قرار گرفت. مرمت گران لایه‌های ضخیم رنگ و لاک را با استفاده از میکروسکوپ و چاقوی جراحی و با نهایت دقت انجام دادند. 

این نقاشی قرار است به همراه ۹ اثر دیگر از ورمیر که اکثرا از موزه ملی هلند در امستردام به امانت گرفته شدند در کنار ۵۰ اثر از دیگر استادان هلندی به نمایش درمی‌اید.

پیش از این، از این نمایشگاه با عنوان تماشایی‌ترین نمایشگاه شهر درسدن یاد شده‌بود.

منبع: ارت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها