{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نگاه متفاوت یک هنرمند به بی‌خانمان‌های آمریکا

 نگاه متفاوت یک هنرمند به بی‌خانمان‌های آمریکا
کدخبر : 9954

یک عکاس با پرسیدن از مردم ساکن آمریکا درباره چگونگی بی خانمان شدن، بحران مسکن در این کشور را مستند کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، جفری وُلین استاد بازنشسته عکاسی از دانشگاه ایندیاناست که اخیراً به عکاسی خیابانی روی آورده و ماحصل آن، این روزها در شیکاگو به نمایش در آمده است. اما سوژه عکس‌های او چه کسانی هستند؟

او چندین سال گذشته را صرف صحبت با افراد بی‌خانمان به ویژه در نیویورک ـ پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا ـ و مستندسازی شرایط آنها کرده است. وُلین از کارتن‌خواب‌ها عکاسی کرده و داستان آنها را به زبان خودشان بیان می‌کند. پرسشنامه‌ای شامل این سؤالات را تهیه کرد: «چگونه بی‌خانمان شدید؟ یک روز شما چگونه است؟ کجا می‌خوابید؟ به نظرتان چگونه می‌توانیم مشکل بی‌خانمانی را حل کنیم؟» او با این کار فرصتی را فراهم کرد که سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها با این مشکلات آشنا شوند و نهایتاً همدلی بیشتری ایجاد شود.

عکس | نگاه متفاوت یک هنرمند به بی‌خانمان‌های آمریکا
«توماس» پدرش را در ۶ سالگی و مادرش را در ۱۲ سالگی از دست داد. بعد از مرگ والدین، او و ۶ خواهر و برادرش نزد دایی‌شان زندگی کردند اما او از قوانین دایی پیروی نکرد و اولین بار در ۱۴ سالگی بی‌خانمان شد.
عکس | نگاه متفاوت یک هنرمند به بی‌خانمان‌های آمریکا
«ملودی» زمانی یک سرباز درجه ۳ بیمارستانی در نیروی دریایی ایالات متحده بوده است.
عکس | نگاه متفاوت یک هنرمند به بی‌خانمان‌های آمریکا
دیوید می‌گوید: بعد از ۲۰ سال کار به عنوان مکانیک خودرو و اتوبوس، این شغل خانوادگی در سال ۱۹۹۲ شکست خورد. ۳۷ ساله بودم. زندگی را در ماشینم شروع کردم. ۸۰ درصد از وعده های غذایی من در ۲۰ سال گذشته از زباله‌دان‌ها تهیه شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها