{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

موسیقی به دست دلالان افتاده است

موسیقی به دست دلالان افتاده است
کدخبر : 5099

محمد گلریز می‌گوید در حال حاضر تولیدات باکیفیتی نداریم و موسیقی به دست دلالان سپرده شده است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، محمد گلریز خواننده موسیقی درباره وضعیت جسمی خود پس از ابتلا به کرونا به خبرنگار موسیقی خبرگزاری صبا گفت: چند ماه قبل متاسفانه درگیر بیماری کرونا شدم اما در حال حاضر حالم خوب است و تا جایی که می‌توانم بیرون نمی‌روم و بیشتر در خانه هستم.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر تمامی فعالیت‌ها بیان کرد: بعد از ورود اپیدمی ویروس کرونا در کشور تمام مشاغل از جمله فعالیت‌ها در حوزه موسیقی که نیاز به حضور در استودیوهای مسقف و بسته است، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت اما گاه به برنامه‌های تلویزیونی که مربوط به مناسبت های محرم است دعوت می‌شوم. به عنوان مثال امروز ۲۰ مرداد به شبکه دو خواهم رفت و در مورد نهضت عاشورا و ایام سوگواری محرم برنامه‌ای را اجرا و در انتها هم در همین راستا مداحی خواهم کرد.

خواننده آلبوم «نغمه توحید» با اشاره به اینکه به طور کلی وضعیت موسیقی در این ایام اصلا خوب نیست، بیان کرد: در این ایام کنسرتی برگزار نمی‌شود و برنامه‎های رادیویی و تلویزیونی هم به ندرت فعالیت‌هایی در این زمینه دارند. دفاتر موسیقی نیز به دلیل کمبود بودجه، تولیدات کمی دارند همچنین آن تعداد محدودِ اثر هم به صورت خودجوش و با سرمایه خود خوانندگان، تولید می‌شوند و حتی ممکن است برای پخش شدنِ آن از تلویزیون، مبالغی را نیز بپردازند.

موسیقی به دست دلالان سپرده شده است

گلریز با بیان اینکه یکی از وظایف فرهنگی هنریِ رادیو و تلویزیون حمایت از آثار موسیقی اصیل و ارزشی است، عنوان کرد: گاه به دلیل بی‌توجهی به اهداف فرهنگی هنری، بعضی آثار بی‌کیفیت از طریق دلالان به دست مخاطب می‌رسد که ضربه بزرگی به موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی ارزشی انقلابی ما زده و تبعات آن دامن نسل جوان و نوجوان را گرفته است. در حالیکه به نظرم رسیدگی و توجه به امور فرهنگی، نسبت به امور اقتصادی برای این مملکت واجب‌تر و اولی تر است.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما در حال حاضر تولیدات باکیفیتی نداریم و موسیقی به دست دلالان سپرده شده است و باید بگویم که موسیقی حال خوبی ندارد. امیدوارم با دولت جدید تغییراتی که باید رقم بخورد و به موسیقی اصیل و ارزشی بهای بیشتری داده شود.

خواننده آلبوم «بانگ آزادی» با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما ارزش بسیاری دارد و با وجود شخصیت‌های مهم علمی و جهادی، موظفیم برای آنها آثار با کیفیت بسازیم، اضافه کرد: به عنوان مثال شهید قاسم سلیمانی و شهید آوینی نمونه‌های خوبی هستند که ما باید برای آنها کار خوب بسازیم. پتانسیل‌های زیادی در این زمینه داریم که تا پنجاه سال آینده نیز همچنان می‌شود به آن پرداخت. ایران تاریخچه غنی‌ای دارد و جای هزاران افسوس دارد که آن را با زبان موسیقی بیان نکنیم. ما به اندازه کافی آن طرف مرزها دشمن داریم و کاش حدالاقل به دشمنان داخلی مجال جولان ندهیم. خیلی از اهالی موسیقی و خوانندگان خوب ما خانه نشین شده‌اند و در ازای آن مدام در زمینه موسیقی پاپ آهنگ های بی‌محتوا و تکراری تولید و روانه بازار می‌شود.

 تاکید مقام معظم رهبری درباره اهمیت موسیقی اصیل و ارزشی

خواننده سرود «خجسته باد این پیروزی» درباره انتقال تجربیات خود به نسل جوان گفت: هر کار از دستم برآید دریغ ندارم و ۳۰ است که در کلاس‌های موسیقی ایرانی و آواز تدریس می‌کنم و ارتباط خوبی نیز با هنرجویان خود دارم. حتی پیشنهاد دادم که برای مداحان کلاس های تخصصی برگزار شود که روضه خوانی‌ها و نوحه ها با کیفیت درست به دست مخاطب برسد. من به شخصه برای هر کاری که به کیفیت موسیقی ارزشی و ایرانی کمک کند، آماده هستم‌ و منتظرم تا استقبال کنند و امیدوارم وزارت ارشاد و حوزه هنری حمایتمان کنند تا به انجام برسد. دوستان متخصص دیگری هم در این زمینه‌ها هستند که باید از این ظرفیت بالا حکایت و آن را به فعل درآورد. به عنوان مثال باید از هادی آرزم که متخصص فعالیت‌های آیینی و تواشیح و از طرفی به معنای واقعی یک موسیقیدان است، استفاده شود.

خواننده آلبوم «صبح شکوفا» درباره اهمیت دادن به موسیقی ارزشی ایرانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم درباره اهمیت موسیقی اصیل و ارزشی بارها تاکید کرده‌اند. ایشان حتی در آخرین بیانات خود در ارتباط با انتخابات، فرموده بودند که در حوزه موسیقی ارزشی و اصیل، خیلی از هنرمندان خوب ما خانه نشین شده‌اند و جایگاه و موقعیت مالی برای ارائه آثار و ادامه فعالیت‌هایشان را ندارند.

وی در پایان گفت: به شخصه به دولت جدید امید دارم و به نظرم می‌رسد مشکلات به وجود آمده مرتفع خواهد شد اما شکی نیست حل معضلات نیاز به زمان دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها