{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

توضیحاتی تازه درباره سوتی تلویزیون در برنامه شب یلدا

توضیحاتی تازه درباره سوتی تلویزیون در برنامه شب یلدا
کدخبر : 10290

منصور ضابطیان، مجری باسابقه تلویزیون، در توضیح هم‌زمانی حضور زنده رشید کاکاوند در دو برنامه تلویزیونی در شب چله، این اتفاق را به تکنیک زنده‌نمایی منسوب کرد و همراه با عذرخواهی، ناهماهنگی بین شبکه دو و شبکه چهار را، دلیل این رویداد دانست.

به گزارش هنر ام‌روز، منصور ضابطیان، مجری «یلدای دوصفر» که شب چله، روی آنتن شبکه دو رفت، درباره حاشیه پیش آمده برای این برنامه، توضیحاتی را ارائه داد.

در بخشی از «یلدای دوصفر»، در حالی که آرم «زنده» برآن حک شده بود، رشید کاکاوند، حافظ‌خوانی کرد. این بخش از برنامه، هنگامی روی آنتن رفت، که این شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی، مهمان برنامه زنده شبکه چهار تلویزیون هم بود. تصاویر و ویدئوهای حضور زنده و هم‌زمان این مهمان در یک لحظه در دو شبکه، از همان شبِ چله، در فضای مجازی دست به‌دست و حاشیه‌ساز شد. به دنبال این سوتی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار، تاکید کرد که برنامه آن‌ها زنده و «یلدای دوصفر» شبکه دو، ضبط شده بوده است؛ ادعایی که رشید کاکاوند هم بر آن مهر تایید زد.

اینک چهار روز پس از این رویداد، منصور ضابطیان، مجری «یلدای دوصفر»، در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرد، همراه با عذرخواهی از مخاطبان، این رویداد را به تکنیک زنده‌نمایی منتسب کرد و توضیح داد: «چند دقیقه‌ای از این برنامه، ظاهرا باعث ایجاد سوء‌تفاهم‌هایی از سوی برخی از دوستان شده است. برای من که عاشق ویژه‌برنامه‌ها هستم، «یلدای دوصفر»، حال و هوای خاصی داشت. برنامه‌ای که رنگ شعر و موسیقی داشت و سعی کردیم در جای جایش، فرهنگ کهن ایرانی را به خودمان یادآوری کنیم.»

او با اشاره به استفاده از تکنیک زنده‌نمایی در بخش حافظ‌خوانی برنامه یلدای شبکه دو، تاکید کرد: «این تکنیک در رسانه‌های بسیاری از نقاط دنیا استفاده می‌شود و ما هم از آن مستثنی نیستیم.»

این مجری، ادامه داد: «برای برنامه‌هایی که جنبه خبری ندارند و قرار نیست در آن خبری ارائه شود، مثل همین حافظ‌خوانی، تکنیک زنده‌نمایی، یک تکنیک خیلی عادی است که ما هم از آن استفاده کردیم. البته که یک نوع ناهماهنگی صورت گرفت و طبق خبری که دوستان در شبکه چهار سیما داده بودند، قرار بود برنامه آقای دکتر کاکاوند، ساعت ۱۲ تمام شود و در نتیجه، این بخش از برنامه ما که حدود ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه پخش می‌شد، عادی جلوه می‌کرد، ولی این اتفاق نیفتاد و همپوشانی دو شبکه، باعث تکدر خاطر برخی از دوستان شد که از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.»

ضابطیان در پایان گفت: «آن کلمه زنده‌ای که حک شده بود، طبیعتا به خاطر حضور همان موقع بنده در استودیو بوده است. چون استودیوی ما در خارج از سازمان هم بود، امکان رصد کردن این‌که هر دو برنامه باهم پخش می‌شوند را هم نداشتیم و خب طبیعی است که اگر این امکان بود، یک جابه‌جایی صورت می‌دادیم که این سوء‌تفاهم پیش نیاید.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها