{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

طرحی برای تولد بهرام بیضایی

طرحی برای تولد بهرام بیضایی
کدخبر : 10325

بهزاد خورشیدی ـ طراح و گرافیست ـ همزمان با سالروز تولد بهرام بیضایی، هنرمند کشورمان طرحی را کشیده و همراه با یادداشتی در اختیار ایسنا قرار داده است.

به گزارش هنر ام‌روز، خورشیدی در یادداشتی که برای تولد بهرام بیضایی نوشته، آورده است:

«۵ دیِ ۱۳۱۷ زادروز بهرام بیضایی محقق، نویسنده و کارگردان مطرح سینمای ایران است. بی‌گمان بهرام بیضایی تنها سینماگر ایرانی است که عمری را برای تحقیق بر متون کهن فارسی و تاریخ این سرزمین سپری کرده و بخش مهمی از این نوشته‌ها و تحقیقات را به چاپ رسانده است.
فیلم سینمایی «رگبار» اولین فیلم بلند بهرام بیضایی است. حال و هوای فیلم به فیلم‌های نئورالیستی ایتالیایی و داستان زیبای یک افسانه کهن نزدیک است. که در آن می‌توان به ریشه‌های تفکر بیضایی در ادبیات، تئاتر و شعر نزدیک بشویم. فیلم «رگبار» در سال ۵۰ ساخته شده است و به گفته خودش آن را با بودجه‌ای کم و با زحمت و وجود مشکلات زیاد ساخته است.

همه وجوه هنرمندانه بیضایی را می‌توان در همه ابعاد مختلف زندگی او بررسی کرد. در باب تلاشی که برای تئاتر ایران انجام داده و نمایشنامه‌هایش می‌توان به تفصیل نوشت. یا پژوهش‌هایی که درباره اسطوره‌ها انجام داده است. انسانی جستجوگر و ستایش‌برانگیز.
بیضایی توسط بزرگترین منتقدان ایرانی و خارجی تحسین شده است. میراث نوشتاری و تصویری‌ بهرام بیضایی برای فرهنگ و هنر این سرزمین تا همه تاریخ و برای آیندگان برقرار خواهد ماند.»
 

طرحی برای تولد بهرام بیضایی
طرح بهزاد خورشیدی برای بهرام بیضایی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها