{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

داورانِ شفاف ، صریح ، بی رحم و متخصص

داورانِ شفاف ، صریح ، بی رحم و متخصص
کدخبر : 10615

سری سوم خنداننده شو با یک تیم داوری ایده آل است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از صبح سینما، دنیا خمامی: «خندوانه» در سری جدید «خنداننده شو» که سومین فصل از این مسابقه است مجدد در صدد استعدادیابی در حیطه استندآپ کمدین است. این استعدادها با نقطه قوت اینکه از نقاط مختلف ایران پا به این سری از خنداننده شو گذاشته اند روبروی داوران قرار میگیرند تا در غربال ابتدایی توسط آنها به مرحله بعد راه پیدا کنند و مردم درباره شان نظر بدهند. نکته ای که این سری را با دفعات گذشته کمی متمایز میکند ترکیب داوری این سری است. حسن معجونی ، امیرمهدی ژوله به اتفاق رامبد جوان در نگاه اول ترکیب کسالت باری بود که به نظر نمی رسید اتفاقی را در آرا و نظرات تخصصی رقم بزند.

در همان نگاه وزن دوره اول با حضور پسیانی و ژاله صامتی و.. بیشتر بود و میزان فان و شیرینی گروه دوم هم گویی بالاتر به نظر میرسد اما بعد از گذشت یکی دو قسمت عیار این گروه مشخص شد و حالا میتوان به ضرس قاطع گفت که این ترکیب یکی از بهترین ترکیب های داوری در این سه سری است و دلیل این ادعا این است که معجونی ، ژوله و جوان هر سه در سطح نظر نمی دهند و کاملا با ارائه بیانی شفاف ، بدون چشم پوشی و حتی گاه بی رحمانه نظرات تخصصی خود را درباره کمدین میدهند.

صحبت درباره لحن اجرا ، نمودار درست رسیدن به نقطه اوج ، اشکالات عمیق گرفتن بر متن ، نمایش ویژه احساسات ، ایجاد شوک در مخاطب ، توجه به منطق در فانتزی و طنز ، ویژگی های کمدین در ظاهر ، تربیت صدا ، تاکیدهایی بر اعتماد به نفس و فرم و حتی ایرادهای اجتماعی و جنسیتی بر اجرا گرفتن و... همگی نشان از این است که مخاطب باید بداند یک اجرای خوب چه ویژگی هایی دارد. ژوله که فیلمنامه نویسی ، موقعیت و شوخی نویسی و حتی بازیگری را تجربه کرده ، معجونی که به واسطه تجربه تئاتری چم و خم صحنه و اجرا را خوب میداند و در کارگردانی و تسلط به طنز شهرتی دارد و جوان که هم کمدین خوبی به حساب می آید هم در طراحی و خلق حرف های زیادی برای گفتن دارد هر سه برای ارزیابی اجرای این استعدادها قاضی خوبی به نظر میرسند. شاید حتی بتوان گفت تماشای این قسمت ها به کسانی که در حوزه طنز فیلمنامه نویسی میکنند هم میتواند کدهای خوبی ارائه بدهد ؛ داورانی که مهم ترین عامل تمایزشان با گروه های قبلی این است که منظورشان را در واژه خوب بلدند برسانند. همه اینها در حالی است که چند گروهی که تا به الان روی صحنه رفتند آنقدر خوشمزه و شیرین اجرا نکردند و گاهی لوس و کش دار و کارشان هم بسیار قابل نقد بوده است.


همه اینها در حالی است که چند گروهی که تا به الان روی صحنه رفتند آنقدر خوشمزه و شیرین اجرا نکردند و گاهی لوس و کش دار و کارشان هم بسیار قابل نقد بوده است. همه اینها را گفتیم تا به این برسیم که همان اندازه که وقتی رامبد جوان دچار حاشیه ای میشود با نگاه تندی به او نگاه می شود و مورد نقد قرار میگیرد دور از انصاف است اگر این اتفاق خوب در سری جدید خنداننده شو را نبینیم و تحسین نکنیم. منصف بودن همیشه انتخابی بهتر از مغرض بودن است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها