{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنردوستان طول عمر بیشتری دارند

هنردوستان طول عمر بیشتری دارند
کدخبر : 11043

افرادی چند ماه یکبار در یک فعالیت هنری شرکت می‌کنند در مقایسه با افرادی که چنین کاری نمی‌کنند، ۳۱ درصد کمتر در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

به گزارش هنر ام‌روز، در سال ۲۰۱۹ نتایج تحقیقی از کالج دانشگاهی لندن UCL منتشر شد که نشان می‌داد شرکت در فعالیت‌های هنری طول عمر افراد را بیشتر می‌کند. این تحقیق که بر ۶۰۰۰ نفر بالای ۵۰ سال صورت گرفته‌ و از سال ۲۰۰۴ آغاز شده‌بود، نتیجه گیری می‌کند که افرادی چند ماه یکبار در یک فعالیت هنری شرکت می‌کنند ( به موزه و گالری می‌روند، به تماشای تئاتر و یا کنسرت می‌نشینند و ...) در مقایسه با افرادی که چنین کاری نمی‌کنند، ۳۱ درصد کمتر در معرض مرگ زودرس قرار دارند.
در بخشی دیگر از این تحقیق نیز آمده که کسانی که حتی یک بار در سال در یک فعالیت فرهنگی و هنری شرکت کنند نیز ۱۴ درصد کمتر در معرض مرگ زودرس هستند. البته در این تحقیق منظور از شرکت در فعالیت هنری بازدید از موزه و گالری، رفتن و به تئاتر و کنسرت است و دیدن فیلم و رفتن به سینما را شامل نمی‌شود. 
البته بخشی از تفاوت در طول عمر افراد ناشی از تفاوت اقتصادی و اجتماعی نیز بود اما بخشی از تحقیق نشان داد تنها ۹ درصد از افراد به دلیل مشکلات اقتصادی در هیچ برنامه هنری شرکت نمی‌کنند وعوامل دیگری چون شناخت هنر و علاقه، طبقه اجتماعی و... در این انتخاب نقش دارد. یکی از دلایل آغاز این پژوهش، نگرانی از کم شدن ساعات برنامه‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های این کشور بود. نکته دیگر اینکه نتیجه این تحقیق بار دیگر اثرات مثبت و مفید هنر بر سلامتی را نشان می‌داد. در پی انتشار نتیجه این تحقیق درخواست شد که تمهیداتی صورت گیرد تا شرکت در فعالیت‌های هنری مثل بازدید از موزه، کنسرت و تئاتر برای تمامی افراد از هر طبقه و سنی رایگان و آزاد باشد. 
منبع: آرتسی

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها