{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حقایقی جالب درباره شرلوک هلمز

حقایقی جالب درباره شرلوک هلمز
کدخبر : 11302

در این گزارش برخی از نکات کمتر شنیده شده درباره کارآگاه نابغه، شرلوک هلمز را مرور کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، شرلوک هلمز یک کارآگاه خصوصی و شخصیتی خیالی است که توسط سر آرتور کانن دویل در سال ۱۸۸۷ خلق شد. تاکنون فیلم‌ها، بازی‌ها و داستان‌های زیادی بر اساس این شخصیت جذاب ساخته شده که مطمئناً شما هم چندین مورد از آن‌ها را در ذهن دارید. در واقع، شخصیت شرلوک هلمز آنقدر باورپذیر و جذاب است که همه ما همچون یک شخصیت واقعی به آن نگاه می‌کنیم!

اگر شما هم به شرلوک هلمز و ماجرا‌های آن علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از نکات کمتر شنیده شده درباره این کارآگاه نابغه را با هم مرور کنیم.

۱- شرلوک در ابتدا شرینفورد نام داشت!

در اصل سر آرتور کانن دویل نام کارآگاه خصوصی داستان‌هایش را شرینفورد گذاشته بود، اما بعداً نظرش تغییر کرد. شاید به این دلیل که در آن زمان کریکت‌بازان معروف ناتینگهام با نام‌های شروین و شکلاک بسیار محبوب بودند و کانن نیز از طرفداران پر و پا قرص این ورزش بود! (شرلوک ترکیبی از نام این دو ورزشکار به نظر می‌رسد)

۲- نام جان واتسون در ابتدا «اورمند استاکر» بود

یادداشت‌هایی در موزه لندن وجود دارد که نشان می‌دهند هر دو شخصیت اصلی داستان‌های کانن دویل احتمالاً در ابتدا نام‌های بسیار متفاوتی از آنچه امروز می‌دانیم، داشته‌اند و نام شخصیت واتسون نیز «اورمند استاکر» بوده است.

۳- شخصیت هلمز از یک معلم الهام گرفته شده است

کانن دویل به قدری تحت تأثیر دکتر جوزف بل، استاد دانشگاه ادینبورگ بود احتمالاً شخصیت هلمز را با الهام از وی خلق کرده است. ظاهراً دکتر جوزف بل می‌توانسته بیماری افراد را صرفاً به واسطه دیدن آن‌ها تشخیص دهد و مهارت‌های ادراک شهودی شرلوک هلمز مهمترین نقطه قوت او محسوب می‌شوند.

سر آرتور کانن دویل (چپ) خالق شخصیت شرلوک هلمز (راست)

۴- اولین داستان شرلوک هلمز اصلاً مورد استقبال قرار نگرفت!

با اینکه شرلوک هلمز این روز‌ها بسیار پرطرفدار است، اما جالب است بدانید که اولین داستان این مجموعه با نام A Study in Scarlet توسط چندین ناشر رد شد و در نهایت هم اصلاً به موفقیت نرسید.

۵- شرلوک هلمز محبوب‌ترین شخصیت فیلمی تاریخ است

تعجبی ندارد که از شرلوک هلمز به عنوان محبوب‌ترین شخصیت فیلمی تاریخ یاد شود. حداقل می‌توان او را محبوب‌ترین شخصیت انسانی این عرصه دانست! او تاکنون در ۲۲۶ فیلم بازی کرده، در حالی که شخصیت فوق محبوب دیگر یعنی دراکولا رکورد بهتری دارد و در ۲۳۹ حضور داشته است!

۶- شرلوک هلمز سابقه‌ای ۱۲۰ ساله در سینما و تلویزیون دارد!

با احتساب اولین نسخه از فیلم‌های شرلوک هلمز که به صورت صامت و در سال ۱۹۰۰ ساخته شده بود (با نام Sherlock Holmes Baffled)، این شخصیت خیالی بیش از ۱۲۰ سال است که در حوزه سینما و تلویزیون حضور دارد.

۷- شخصیت مایکرافت هلمز تنها در دو داستان حضور داشته است

با اینکه برادر شرلوک یعنی مایکرافت، اغلب نقش پررنگی در فیلم‌ها و سریال‌ها داشته، اما جالب است بدانید که در مورد از داستان‌های سر آرتور کانن دویل حضور داشته است.

حقایقی+جالب+درباره+شرلوک+هلمز

تاکنون بازیگران زیادی در نقش شرلوک هلمز ظاهر شده‌اند.

۸- کانن دویل از شرلوک هلمز خسته شده بود و سعی داشت این شخصیت را بکشد!

پس از دو سال نوشتن داستان‌های محبوب با محوریت شرلوک هلمز، نویسنده بریتانیایی از دست این کارآگاه به تنگ آمده بود و فکر می‌کرد ذهن او را از چیز‌های دیگر گرفته است. برای همین سعی داشت تا با کشتن این شخصیت از دستش راحت شود!

۹- بهره هوشی (IQ) شرلوک هلمز ۱۹۰ است

جان رادفورد در کتاب خود به نام «هوش شرلوک هلمز و مسائل سه پیپ دیگر» تخمین می‌زند که هلمز بهره هوشی ۱۹۰ دارد. بد نیست بدانید که میانگین بهره هوشی انسان‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ است و انیشتین هم بهره هوشی ۱۶۰ داشت!

۱۰- شرلوک هلمز عضو افتخاری انجمن سلطنتی شیمی است!

بله، درست خواندید! با وجود اینکه شرلوک هلمز یک شخصیت کاملاً خیالی است، اما انجمن سلطنتی شیمی در بریتانیا او را به عضویت افتخاری خود درآورد و جایزه‌اش را هم به یک شخصیت واقعی به نام دکتر جان واتسون داد!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها