{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کشف نقاشی دیواری ۱۸ متری در یک ساختمان ۱۱۵ ساله در آمریکا

کشف نقاشی دیواری ۱۸ متری در یک ساختمان ۱۱۵ ساله در آمریکا
کدخبر : 11372
خبرنگار:

ک زوج امریکایی در حال بازسازی یک ساختمان ۱۱۵ ساله دو نقاشی دیواری پنهان شده در این ساختمان، به ابعاد حدودا ۱۸ متر مربع را کشف کردند. نیک و لیزا تیم این ساختمان تاریخی را اواخر سال ۲۰۲۱ در شهر اکانوگان در واشنگتن خریداری کردند و قصد داشتند ان را به یک بار و رستوران تبدیل کنند. انها طی بازسازی و تعمیر این ساختمان متوجه وجود دو نقاشی دیواری بزرگ بر دیوارهای شمالی و جنوبی شدند.

هنرام‌روز: نیک به خبرگزاری «سی ان ان» گفت در حالی که قرار بود دیوارهای قدیمی پوشانده شوند تصمیم می‌گیرد که انها را تخریب کند تا متوجه شود چه چیزی آن پشت وجود دارد و هنگامی که دیورا رویی ریخته می شود نقاشی دیواری نمایان شد. یکی از اعضای تیم بازسازی پس از پیدا شدن نقاشی می‌گوید امکان دارد نقاشی مشابهی پشت دیوار روبه رویی هم قرار داشته باشد. نقاشی دوم هم پس از کنده کاری پیدا شد. 

تیم بازسازی نقاشی اول تقریبا اواخر ساخت کاری و بعد از ۱۲ ساعت کار پیدا می‌کنند اما جذابیت داستان به انها انرژیی مضاعفی می‌دهد و چند ساعت دیگر برای پیدا کردن نقاشی دوم کار می‌کنند. 

WhatsApp Image 2022-01-29 at 2.32.51 PM (1)

نیک و لیزا تیم سال گذشته برای مراقبت از پدر تیم به شهر اکانوگان رفتند. بعد از مرگ پدر تیم در ماه سپتامبر یکی از دوستان انها پیشنهاد خرید ساختمان ۱۱۵ ساله را مطرح می‌کند.

نیک می‌گوید قصد داشتیم هنگام بازگشت به اوکانوگان کسب و کاری راه اندازی کنیم که به این شهر انرژی دهد و خب این اتفاق افتاد. قدمت ساختمان مذکور به سال ۱۹۰۷ بازمی گردد. این ساختمان در گذشته کاربردهایی چون سالن سینما و تاتر، استخر و .. داشت. انها بعد از خرید ساختمان تصمیم گرفتند که ان را به یک بار و رستوران و محلی برای تجمع مردم تبدیل کنند و حتی قصد داشتند با پیدا کردن بریده روزنامه‌هایی مربوط به تاریخچه ساختمان و منطقه ان را به ویترین تاریخی این شهر کوچک تبدیل کنند.  

WhatsApp Image 2022-01-29 at 2.32.51 PM (2)

پس از کشف نقاش دیواری انجمن تاریخی این شهر بریده ای از روزنامه ای مربوط به سال ۱۹۱۵ که طرح اولیه نقاشی دیواری را نشان می‌دهد در اختیار این زوج قرار داد. بر اساس گزارش روزنامه قرار بود که یک هنرمند محلی سالن تاتر این ساختمان را نقاشی کند و ان را چشم اندازی پانوراما از یک منظره طبیعی توصیف کرده است. 

حالا این زوج قصد دارند این اثر هنری را مرمت کنند و بخش اصلی ساختمان در واقع اتاقی باشد که نقاشی‌ها در ان پیدا شده. بخشهایی از این نقاشی دیواری آسیب زیادی دیده اند که باید به سرعت مرمت شوند. نیک می‌گویند احتمالا روند مرمت این اثر هنری، گران قیمت خواهد بود و به همین دلیل صفحه ای را برای جذب کمک مالی برای مرمت این نقاشی راه اندازی کرده‌است.

نیک و همسرش امیدوار بودند که مرمت نقاشی و افتتاح بار در مارس امکانپذیر باشد اما کارشناسان می‌گویند مرمت احتمالا تا اواسط تابستان طول می‌کشد. 

قرار است که نقاشی دیواری بخش اصلی کسب و کار نیک و همسرش باشد و بقیه فضا با اقلام تاریخی پر شود. خانواده تیم سالهاست که ساکن این منطقه هستند و او یادگاریهای ارزشمند زیادی برای قرار دادن در این فضا دارد.

منبع: سی‌ان‌ان

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها