{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهره هفته: فریبرز عرب ‌نیا«سمفونیِ بازگشت»

چهره هفته: فریبرز عرب ‌نیا«سمفونیِ بازگشت»
کدخبر : 12410

اواسط دهه ۹۰، سال‌هایی که فریبرز عرب نیا محبوبیت و رسالت هنری خود را با «مختارنامه» حفظ کرده بود، به ناگهان برای مدتی و برای ادامه تحصیل فرزندش، به کانادا اقامت کرد. در سال‌های نخست مهاجرت، برای بازی در «آخرین بار کی سحر را دیدی» به ایران آمد اما بعد از آن، شش سال از سینمای ایران فاصله گرفت.

به گزارش هنر ام‌روز، عرب نیا در کانادا مسیر تازه و پرفراز و نشیبی را شروع کرده بود. از ادامه تحصیل در رشته گرافیک تا نویسندگی و حتی انجام کاری غیر از بازیگری برای امرار معاش. او با توجه به موقعیتی که در بازیگری داشت، می‌توانست در خارج از ایران نیز به طور جدی به فعالیت خود ادامه دهد، اما متعهد به بازگشت بود و بازیگری تنها در سینمای کشور خودش معنا و مفهوم داشت.

در طول این سال‌ها، جای خالی او در سینمای ایران به شدت احساس می‌شد. سینما عشق اول و آخر او بود و هیچ گاه برایش کم اهمیت نمی‌شد، اما دغدغه‌ اصلی او در این سال‌ها، فرزندش و به سامان رساندن او بود‌.

عرب نیا بازیگر متفکر و صاحب ایدئولوژی است. همواره انگیزه‌ها و دغدغه‌هایی فراتر از شناخت بازیگری داشته است‌. سال‌ها پیش در برنامه «هفت» عنوان کرد که تقریبا همه اخبار و اتفاقات غیر سینمایی نیز برای او حائز اهمیت هستند و تقریبا همه آنها را دنبال می‌کند. همانطور که در صفحه اینستاگرامش نیز متوجه این میزان اهمیت او به عنوان یک بازیگر صاحب اندیشه به اتفاقات و مسائل پیرامونش، تاریخ، هنر و فلسفه می‌شویم.

او در سال‌های فعالیتش به واسطه دانش و معلوماتش جزو گزینه‌های اصلی فیلمسازان صاحب سبک برای بازی در نقش‌هایشان بود و با در هم آمیختن تکنیک و احساس و اجرای مسلط در بازیگری و مطالعه دقیق و فراشناختی از مقتضیات نقش، دو دهه بر سکوی اول بازیگری ایستاد. عرب نیا در «مختارنامه» نیز کیفیت و حقیقت بازیگری را به شیوه‌ی دیگری برای علاقه‌مندانش آشکار ساخت‌.

او که همچنان ارتباطش را با سینما از طریق تمرین و مطالعه در فیلمسازی و بازیگری حفظ کرده، چند روز قبل در پاسخ به درخواست هوادارانش ویدئوهایی را در صفحه خود به اشتراک گذاشت که بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندانش در سالهای غیبتش در سینمای ایران قرار گرفت. او از بازگشت خود به وطن و مسائل مهم دیگر صحبت کرد. از انتشار یک کتاب، دلیل بازی نکردن در سلمان فارسی، برگزاری کلاس‌های بازیگری در آینده‌ای نزدیک و... . فریبرز عرب‌نیا آماده‌ بازگشت است و به احتمال زیاد (طبق گفته خودش) تابستان برای ادامه‌ فعالیت‌ هنری به ایران می‌آید.
 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها