{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دخترک سرخ‌پوش فیلم «فهرست شیندلر» حالا ۳۲ ساله است و به پناه‌جویان اوکراینی کمک می‌کند

دخترک سرخ‌پوش فیلم «فهرست شیندلر» حالا ۳۲ ساله است و به پناه‌جویان اوکراینی کمک می‌کند
کدخبر : 12960

«الیویا دابروفسکا» وقتی در فیلم برنده اسکار «فهرست شیندلر» (Schindler's List) مقابل دوربین «استیون اسپیلبرگ» رفت حدود سه سال داشت. او با لباس سرخ رنگش در میان نیروهای رایش سوم در گتو یهودیان کراکوف قدم می‌زد و تنها شخصیت رنگی این فیلم سیاه-و-سفید بود.

به گزارش هنر ام‌روز، «فهرست شیندلر» داستانی در مورد یک عضو حزب نازی روایت می‌کند که به فرار هزاران یهودی از مرگ یاری رساند، وضعیتی که بی‌شباهت با اوکراین امروز نیست.

دابروفسکا حالا ۳۲ ساله است و در لهستان به پناه‌جویان اوکراینی کمک می‌کند. او به تازگی تصویری از صحنه نمادین فیلم اسپیلبرگ به اشتراک گذاشته و رنگ آن را به نشانه حمایت از اوکراین از قرمز به آبی تغییر داده است. دابروفسکا می‌نویسد: «او همیشه نماد امید بوده. بگذارید باز هم باشد.»

این بازیگر در روزهای بعد به مرز اوکراین و لهستان سفر کرده تا به پناه‌جویان یاری برساند. او در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «اینجا در مرز لهستان-اوکراین به کمک شما احتیاج داریم. هر چیز کوچکی کمک می‌کند: ما به کمک‌های مالی و مادی احتیاج داریم، و می‌توانید داوطلب شوید و به شکل حضوری کمک کنید. این وضعیت دراماتیک است؛ من هم یک داوطلب هست، لب مرز، و با چشمان خودم دیده‌ام...»

به گزارش ۳۰نما، دابروفسکا ادامه می‌دهد: «روسیه امروز یاووریف را بمباران کرده. تنها ۲۰ کیلومتر با لهستان فاصله دارد. بسیار نزدیک است! می‌ترسم، اما این ترس تنها انگیزه من به کمک‌رسانی را بیشتر می‌کند.»

stream (4)

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها