{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فاطمه معتمدآریا: حال مردم بد است/ نگران آدمی هستم که تا کمر داخل سطل آشغال خم می‌شود

فاطمه معتمدآریا: حال مردم بد است/ نگران آدمی هستم که تا کمر داخل سطل آشغال خم می‌شود
کدخبر : 14241

بازیگر فیلم مجبوریم می‌گوید: سینما می‌تواند و باید حال مردم را خوب کند اما همانطور که گفتم به نظرم سینما هم مثل جامعه امروز ما حالش بد است.

به گزارش هنر ام‌روز، فاطمه معتمدآریا بازیگرسینما به بهانه فیلم «مجبوریم» تازه‌ترین ساخته رضا دُرمیشیان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت:«مخاطب با تماشای فیلم «مجبوریم »بر سر دوراهی اجرای  قانون مدون و اجرای قانون انسانی قرار می‌گیرد. چون قانون مدون لزوما منطبق بر ملاحظات انسانی نیست.»

 

فاطمه معتمدآریا که در «مجبوریم» نقش یک دکتر زنان را ایفا می‌کند، درباره نقشش گفت:«دکتر پندار دکتر زنان است؛ هم قدرت آفرینش دارد و هم گاهی همه‌چیز را ازدست می‌دهد.در جامعه، آفرینش حالش را خوب می‌کند اما وقتی بی‌عدالتی را در جامعه می‌بیند آفرینش‌ها هم نمی‌تواند حالش راخوب کند.من فکر می‌کنم دکتر پندار هم مثل جامعه امروز ما حالش بد است.» 

او‌ درباره همکاری با رضا دُرمیشیان گفت:«دُرمیشیان در طول ساخت فیلم برای رسیدن به خواسته‌هایش با حساسیت بسیار زیادی کار می‌کرد و همچنین تلاش زیادی می‌کرد که از اعتقاداتش در فیلم نزول نکند.» 

بازیگر «مجبوریم» در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت:«فیلم «مجبوریم» با تعریف قصه گل بهار، تماشاگر را به چالش و فکر دعوت می‌کند و به او می‌گوید که دقت کن فیلم چه موضوعی را مطرح می‌کند و در این معضل، خودت را جای کدام شخصیت فیلم می‌گذاشتی و چه تصمیمی می‌گرفتی؟ شاید جالب باشد بدانید که در نمایش‌های خارجی فیلم «مجبوریم» 90 درصد کسانی که فیلم را می‌دیدند به ما می‌گفتند اگر ما بودیم همان کاری را می‌کردیم که دکتر پندار می‌کرد. چنین دیدگاهی از سوی مردم دنیا برای من جالب بود. جدای از قانون‌ستیزی متوجه شدم مردم به زندگی بهتر و نگاه برتر به زندگی اجتماعی اهمیت می‌دهند.»

معتمدآریا در پایان گفت:« معتقدم عنصری به نام سینما در هر جای جهان به قلب‌های انسان‌ها چسبیده است. هرکسی به اندازه خودش از سینما بهره می‌برد.سینما هم برای مردم آن سرزمین جایی ندارد و از بین می‌رود. من فکر می‌کنم این روزها فقط اوضاع سینما بد نیست بلکه زندگی ما حالش خوب نیست. جامعه ما و آدم‌های آن حالشان بد است و این به همه آسیب می‌زند. می‌دانید نگران چه آدم‌هایی هستم؟ آن کسی که تا کمر داخل سطل آشغال خم می‌شود و برای خودش چیزی پیدا می‌کند آدم‌های آبرودار و محترمی که سال‌های سال برای این مملکت زحمت کشیدند اما الان برای گذران زندگی دچار بحران هستند، غمگینم می‌کند. با این همه معتقدم فقط سینما حالش بد نیست؛ سینما هم مثل جامعه ما حالش بد است.سینما می‌تواند و باید حال مردم را خوب کند اما همانطور که گفتم به نظرم سینما هم مثل جامعه امروز ما حالش بد است.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها