{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کلیسای نوتردام در سال ۲۰۲۴ بازگشایی می‌شود/ حدود ۸۶۵ میلیون دلار صرف بازسازی این بنا شد

کلیسای نوتردام در سال ۲۰۲۴ بازگشایی می‌شود/ حدود ۸۶۵ میلیون دلار صرف بازسازی این بنا شد
کدخبر : 15827
خبرنگار:

به تازگی در خبری اعلام شده که برای بازسازی کلیسای نوتردام پس از اتش‌سوزی در اوریل ۲۰۱۹ حدود ۸۶۵ میلیون دلار هزینه‌شده و بخش اعظم این مبلغ برای تمیز کردن ارگ بزرگ این کلیسا و ۸۰۰۰ لوله ان خرج شده‌است.

به گزارش هنر ام‌روز، ریما عبدالمالک، وزیر فرهنگ فرانسه، اعلام کرد که کلیسای نوتردام همزمان با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ بازگشایی خواهد شد. البته پس از بازگشایی کارهایی باقی می‌ماند که مرور زمان انجام خواهدشد. 

این وزیر روند بازسازی کلیسای نوتردام را بسیار پیچیده توصیف کرد. روند بازسازی نوتردان به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و غبار سرب که برای مرمت‌گران خطرناک بود، چندباری بازسازی این کلیسا را متوقف کرد.

بنا بر این گزارش مبلغ ۸۴۶ میلیون دلاری که صرف بازسازی این کلیسا شد، از طرف ۳۴۰ هزار حامی و خیر از ۱۵۰ کشور تانین شده‌است. 

مرحله اول مرمت که شامل یکپارچه سازی و ایمن سازی ساختمان بود در آگوست ۲۰۲۱ به پایان رسید و ۱۵۰ میلیون یورو هزینه داشت و هزینه مرحله دوم مرمت که شامل  تمیز کردن فضای داخلی کلیسای جامع، ارگ بزرگ آن (شامل ۸۰۰۰ لوله و ۱۹ صندوق باد)، سنگ تراشی، طاق، چارچوب و گلدسته و … ۵۵۰ میلیون یورو برآورد شده است و ۱۴۶ میلیون یوروی باقیمانده صرف بازسازی نمای بیرونی خواهد شد، اگرچه هنوز زمان دقیق ان مشخص نیست.

چندین شرکت متخصص در سراسر فرانسه در بازسازی این بنای تاریخی همکاری کردند.

مثلا ۲۲ نقاشی بزرگ این کلیسا که تاریخ ان به قرن ۱۷ و ۱۸ بازمی‌گردد در آتلیه ای در اسون در نزدیکی پاریس بازسازی شدند.

نصب مجدد گلدسته ۳۱۵ فوتی در دستور کار بعدی است. برای بازسازی گلدسته این کلیسا به ۲۰۰۰ قطعه چوب که از ۱۳۰۰ درخت بلوط تامین می‌شود، نیاز است که تا اوایل سال ۲۰۲۳ در کارگاه‌های نجاری جمع‌آوری می‌شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها