{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پروژه‌ای هنری که بر عکاسی از همزادها تمرکز داشت موجب شکل‌گیری یک پژوهش علمی شد

پروژه‌ای هنری که بر عکاسی از همزادها تمرکز داشت موجب شکل‌گیری یک پژوهش علمی شد
کدخبر : 15981
خبرنگار:

فرانسوا برونل عکاس کانادایی از سال ۱۹۹۹ از افرادی که شبیه یکدیگرند اما نسبت خانوادگی با یکدیگر ندارند و به اصطلاح همزاد خوانده می‌شوند، عکاسی کرد. ایده این پروژه عکاسی از شباهتی که فرانسوا برونل با روان اتکینسون بازیگر مستربین داشت به ذهنش رسید. عنوان این پروژه I’m not a look-alike! انتخاب شده و کار بر ان هنوز هم ادامه دارد.

هنرام‌روز: بر اساس گزارشی در مجله Museé برونل تا سال ۲۰۱۵ توانست از ۲۵۰ همزاد از ۳۰ کشور مختلف جهان عکاسی کند. عکس‌های این پروژه معمولا به صورت سیاه و سفید ارائه شده. برونل در وب سایتش دراین‌باره توضیح داده که انتخاب عکس‌های سیاه و سفید برای از بردن جزییاتی چون رنگ پوست و مو و جهت تمرکز بر شباهت‌های اساسی این افراد است. او این عکس‌ها را در سراسر به نمایش گذاشته و توجه افراد زیادی را جلب کرده. جالب است بدانید عکس‌های برونل باعث شکل‌گیری یک ایده مطالعاتی برای دانشمندان شد. محققان دانشگاه بارسلونا بر جفت‌های همزادی که در ابتدا به عنوان بخشی از این پروژه عکاسی گرد هم آمدند، آزمایش‌های دی‌ان‌ای انجام دادند و از ان‌ها خواستند تا پرسش‌نامه‌هایی را درباره سبک زندگی‌شان پر کنند.

در مورد ۱۶ جفتی که همزاد «واقعی» بودند، فقط ظاهر آنها نبود که تقریباً یکسان بود، آنها عادات مشابهی داشتند، سطح تحصیلات و تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای آنها ژن‌های مشترک بیشتری را در مقایسه با ۱۶ جفت دیگر نشان داد که کمتر مشابه به نظر می رسیدند.

برخی از این جفت‌ها آنقدر شبیه به نظر می‌رسیدند که فناوری تشخیص چهره، ظاهر آنها را معادل دوقلوهای همسان ثبت کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها