{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه حراج ساتبیز اولین تمبر پستی جهان با تصویری از ملکه ویکتوریا را به فروش می‌رساند

خانه حراج ساتبیز اولین تمبر پستی جهان با تصویری از ملکه ویکتوریا را به فروش می‌رساند
کدخبر : 8068
خبرنگار:

خانه حراج ساتبیز یکی از قدیمی ترین نسخه های پنی سیاه نخستین تمبر پستی و مربوط به سال ۱۸۴۰ را به فروش می‌رساند و در توصیف آن می گوید این تمبر مهم ترین قطعه مربوط به تاریخ تمبرشناسی است. پیش بینی می شود این تمبر که تصویری نیمرخ از ملکه ویکتوریا را بر خود دارد تا ۶ میلیون پوند فروخته شود. ابعاد این تمبر کمتر از یک اینچ مربع است و زمانی که استفاده از ان مرسوم بود تنها یک پنی قیمت داشت. اما همین ابعاد کوچک انقلابی بزرگ در زمینه ارتباطات به راه انداخت.

هنرام‌روز: در سال ۱۸۴۰ مردم با پرداخت یک پنی و چسباندن یک پنی سیاه بر پاکتشان می توانستند بسته ای به وزن نیم اونس را پست کنند. این تمبر از زمان تولید موفقیتی چشمگیر داشت و بیش از ۶۸ میلیون نسخه از ان فروخته شد و گفته می‌شود تعداد نامه‌های پستی را چندیدن برابر کرد. 

روی نسخه‌ای از این تمبر که قرار است در ماه دسامبر فروخته شود (a1) نوشته شده و نشان می‌دهد که متعلق به اولین صفحه چاپ شده پنی سیاه است و اصالت ان توسط انجمن سلطنتی تمبر شناسی و انجمن تمبر شناسی بریتانیا تایید شده است. 

هنری هاوس، رئیس فروش گنجینه ساتبیز می‌گوید: «بی‌تردید این تمبر مهم‌ترین قطعه تاریخ تمبر شناسی است که وجود دارد. پر از تاریخ و نشان دهنده طلوع ارتباطات اجتماعی است که به تمام مردم و با هر درامدی اجازه داد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و شکوفا شوند.»

پیش از تاریخ ۶ می ۱۸۴۰ و استفاده از پنی سیاه، ارتباط و پست روندی پیچیده داشت و گران قیمت بود و عموما گیرنده بود که هزینه را پرداخت می‌کرد. همین هزینه بالا موجب می شد که تنها ثروتمندان و اشراف برای یکدیگر نامه بفرستند و با هم ارتباط داشته باشند اما «سر رولاند هیل» پیشنهاد سیستم پیش پرداخت ساده پست با استفاده از یک قطعه تمبر را پیشنهاد کرد. 

طرح روی پنی سیاه تصویری از ۱۵ سالگی ملکه ویکتوریا است و همین طرح به مدت ۶۰ سال و تا سال ۱۹۰۱ بر روی تمبرها باقی ماند. 

اولین پنی سیاه به سند والاس مربوط به تاریخ ۱۰ آوریل ۱۸۴۰ و به نام رابرت والاس، نماینده پارلمان و مسئول کمیسیون اصلاحات پستی، پیوست شده‌است.

منبع گاردین

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها