{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بکتاش آبتین درگذشت

بکتاش آبتین درگذشت
کدخبر : 10795

بکتاش آبتین نویسنده و شاعر و فیلمساز در بیمارستان ساسان درگذشت. وی به اتهام عضویت در کانون نویسندگان ایران و حضور بر مزار جان‌باختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای به شش سال زندان محکوم و در سال گذشته و دوران کرونا به زندان رفت.

هنرام‌روز: متاسفانه بعلت ابتلا به بیماری کرونا و تعلل در روند درمان، تلاشها برای درمان او اثری نداشت و بامداد امروز درگذشت.

بکتاش آبتین، متولد شهر ری، از اواسط دهه ۱۳۷۰ چند مجموعه شعر منتشر کرده بود که از این میان می‌توان به مجموعه‌های «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «خلوت»، «پتک» و «در میمون خودم پدربزرگم» اشاره کرد.

او همچنین ساخت چند فیلم مستند را در کارنامه دارد، از جمله فیلم‌هایی چون «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» مستندی درباره لوریس چکناواریان، رهبر ارکستر و آهنگساز سرشناس ایرانی، و «همایون خرم»، مستندی درباره این آهنگساز نامی ایران و «آنسور» که بخشی از آن درباره زندگی علیشاه مولوی، شاعر فقید عضو کانون نویسندگان ایران، است.‎

رسانه هنر امروز درگذشت تاثر برانگیز نویسنده، شاعر و فیلمساز آقای بکتاش آبتین را به خانواده، دوستان، یاران و جامعه هنری و ادبی کشور تسلیت عرض می‌کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها